Hi, I’m Elam Salai

16 Comments

  1. Det er ellers noget nemmere at lave en god anmeldelse end at lave en G+ konto, sådan som du allerede har gjort.

    Du kan godt bede folk der har spist på din bodega og har syntes godt om det om at hjælpe dig med at skrive hvad de synes.

    Det vil mange gerne, hvis de har nydt maden.

    At fedte i en markedsføringsgruppe er jeg ikke sikker på hjælper så meget… 😉

  2. Jeg var også usikker på om det var det rigtige sted at poste det, men var sikker på at nogle ville hjælpe lidt ud her. Jo den nye strategi er også at høre gæsterne om de gerne vil skrive noget.

    Er der så nogen der kan svare mig på, om google anmeldelser ville hjælpe på min google profile pladsering under det jeg laver?

  3. Hej Elam. Er det kun anmeldelser du ønsker at have eller andre former for digital markedsføring? Noget af det jeg oplever virker bedst er at fastholde de kunder du allerede har til at komme igen. Det koster ca. 5 gange så meget at hente en ny kunde som det gør at få en eksisterende kunde til at komme igen. Jeg ved ikke så meget om at bygge anmeldelser op på G+, men jeg ved en masse om fastholdelse og loyalitet. Sig til hvis det kunne være spændende at hører mere om :0) 

    Mvh Søren 

  4. Okay Mads Gorm Larsen, jeg tror du ved hvad jeg har på hjertet efter vores G+ julefrokost :0) 

    Men min tanke og holdning er at vi lever i en tid plaget og præget af voldsomme tilbudsjagter. Elam Salai kender det helt sikkert, i og med at du arbejder med Fast Moving Comsumer Goods. Grundliggende kan vi alle lide et godt tilbud. Det er der ingen ting galt med, og sådan vil det helt sikkert også forblive. Den tendens som startede da groupon slog igennem i USA, avlede tilsvarende sider og services som vi kender dem, Down Town etc. og andre dealsites (der er mange!! tro mig) fact er at disse site og den markedsopførsel som kommer ved brugen af disse sites handler om “jagten på tilbudet” mere end kvaliteten, oplevelsen og loyaliteten. Brugen af f.eks. Down Town giver virksomheder mulighed for at “råbe” om kap med hinanden. Men vi kan spørge os selv hvem de råber til? Kom og køb, kom og køb – her er 50% rabat. (det skal de alle sammen sige) og de råber alle sammen den samme mængde kunder i hoved… Som kunde får man altså mulighed for sushi til 50% hver dag, hvis man vil. Hvilken investering er det for den enkelte virksomhed som har givet de 50%? Efter snakke med flere steder i Kbh er deres skøn at ca. 3% af de kunder som kommer ind af døren med et dealsitetilbud kommer tilbage… Det kræver ikke meget matematik at regne ud at det er en dårlig forretning for en mindre butik…. de skal give 50% rabat. af de resterende 50% tager dealsitet så ca. 30% alt efter hvilket site det er. 

    SÅ – min tilgang er at virksomheder skal fokusere på at fastholde deres kunder, til at komme igen og igen og igen. Opbygge relationer med deres kunder, give FASTE kunder tilbudsmuligheder og yde en service som er værd at komme tilbage for at få!! Det er den filosofi vi har bygget vores virksomhed omkring, og jeg tror ærligtalt at tiden er kommet til at vende skuden og se en anden vej end at råbe højest med tilbud. Det blev lidt langt… men jeg tror nu at jeg kunne blive ved…. :0) 

    God aften! 😉 

  5. Tak for de mange kommentarer.

    Jeg må ærlig indrømme at det har været en sej kamp indtil nu, og kan se at der stadig er lang vej endnu.

    Udover det jeg mangler, så har jeg lige fundet ud af at jeg desværre virksomhedsmæssigt fremkommer som to profiler på google places, øv øv

    Men takket være jer som skriver herinde, og gør en indsats på at hjælpe mig ud, får jeg nu god håb om at kampen måske ikke bliver så lang og sej alligevel.

  6. Elam Salai – Google Places, Google sider – det er virkelig ikke nemt at hitte rundt i. Jeg tror f.eks. også at Jan Jensen og jeg selv har siddet og bandent og svovlet en del over det:) 

    Jan var der ikke nogen som skrev et eller andet samlet blogindlæg om hvordan Google plus har ændret hvordan vi skal bruge places?

  7. Elam Salai Jeg kan se, at du allerede har taget ejerskab over din Google+ Local side her: https://plus.google.com/104263687599966324228/
    Sørg for, at den bliver opdateret 100% med billeder af restauranten, de rigtige kategorier (jeg har skrevet lidt basisinfo her: http://seoanalyst.dk/google-places-saadan/) og brug siden som en hvilken som helst anden markedsføringskanal. 

    Du kan ikke forvente, at brugerne vil smide anmeldelser – når du ikke selv har delt noget med dem 🙂

    Du kan efterfølgende begynde, at arbejde på at skabe yderligere reviews. Se hvordan her: http://seoanalyst.dk/sadan-far-du-flere-reviews-nemt/

    Desuden vil jeg opfordre dig til, at få reviews på alle andre sider der tillader det. eks. Yelp, Aok osv.

    Tak for mention Jan Jensen 

  8. Mads Gorm Larsen, jeg ville bare ikke brage ind i et nyt forum og begynde at sælge… Jeg tror bestemt at løsningen kunne være spændende for Elam Salai og TapasBodega. Kort fortalt har vi bygget et system som tager højder for alt det jeg fabler om ovenfor. Vi har lavet en løsning for at virksomheder for deres egen smartphoneapp med deres navn og logo, deres eget backend system og dermed egenkontrol over en loyal kundeklub. Tænk wordpress blog, bare som native app til Iphone og Android… 

    Systemet giver muligheder for at give loyale kunder et tilbud på længere sigt, samt at vi giver muligthed for direkte kontakt mellem butik og kunder (uden 3. parts virksomheders indflydelse). Systemet hedder Returntool, og det er muligt at se meget mere her: http://www.returntool.com 

    Vi har nu en del kunder i Kbh, lidt i stockholm og i Århus. 

    Det er muligt at se en case for sushikæden Green Sushi her: http://www.returntool.com/site/examples 

    hvor det er helt tydeligt at vi får kunder til at komme tilbage til butikken, igen og igen! 

    Håber du kan bruge det Elam Salai! ? 

  9. Tak for de gode input i alle kommer med. I har med stor glæde været til stor hjælp for mig og min virksomhed. Skulle i en dag dukke op i vores TapasBodega giver jeg med sikkerhed rabat på jeres regning.

    Jeg kan godt se udviklingen for vores restaurant siden vi begyndte at bruge Adwords og oprettede profiler m.m.

Leave a Reply to Elam Salai Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *