Søger artikler om alternativ markedsføring på nettet.
Søger artikler om alternativ markedsføring på nettet. Jeg så et bud på en rigtig god artikel om emnet, hvor syv markedsføringskyndige fortalte om deres unikke strategier til at opnå øget eksponering og salg ved hjælp af specielle tiltag på nettet. Et af eksemplerne handlede om at sende “gratis” sokker til spilentusiaster, som lavede små videohistorier om sokkerne til deres followers. Har du et bud på artikler om alternativ markedsføring, så bliver jeg mere end lykkelig for at se linket herunder, tak.
Ikke en artikel men kontakt nogle bloggere og bed dem teste produktet mod at de skriver en anmeldelse på deres blog 🙂 og de får lov at beholde produktet 🙂
Måske den her kan inspirere dig: http://www.storyhunter.dk/2013/03/content-marketing-strategi-for-store-virksomheder/
GoPro http://www.youtube.com/user/GoProCamera
Will it blend http://www.youtube.com/user/Blendtec
Red Bull http://www.youtube.com/user/redbull
Da jeg startede med markedsføring i 80érne, talte vi stadigt ikke om nettet, men det er de samme regler der gælder, læs lidt på denne side, og prøv at google lidt på David Ogilvy http://www.brainpickings.org/index.php/2012/02/07/david-ogilvy-on-writing/
Herligt, mange tak for de mange indspark 🙂 Og ja, blendervideoerne er en klassisker 😉
Vi har en kunde som sælger kontormøbler på nettet – http://www.office2go.dk
De bad os lave en alternativ viral kampagne. Efter et par uger kom jeg på ideen om at lave Danmarksmesterskab i Kontorstolræs. Stoleræs DM.
De syntes det var en god idé og vi fik Frederiksberg kommune med på ideen, som lukkede Valby Bakke af en hel dag. 16 deltagere ræsede i et par timer, og 1500-2000 mennesker så på. De fleste af dem med mobilkamera til at tage billeder og filme.
Vi dækkede selv eventen med 3 kameraer, streamed alt på nettet hvor vi havde oprettet en WebTV station http://www.stoleræs.dk, og flere landsdækkende medier rapporterede også fra eventen (EB, DR, TV2, Metroexpress og mange flere)
Vi kører igen i år d. 2. juni, og regner med at det blive endnu større.
Tjek mere om eventen på vores side http://videotool.dk/cases/stoleraes.php
Michael Jensen – helt enig.
Thomas, ja, jeg kender Morten fra NNTV, og synes, det er rigtig smart fundet på. Thumbs up. Idéen med at samle mennesker og medier ikke mindst om et fælles emne på denne måde kan laves i en lang række varianter.
For mit vedkommende bliver og er det fx video, der kan gå viralt, der er interessant, og her er på forhånd planlagte events og arrangementer fordelagtige at skabe happenings igennem.
Jeps, det med menneskene og medierne i et fysisk rum, er altid godt. Pøj pøj med dine kommende events og arrangementer.
Ja, det bliver sjovt. Kommende kundeprojekter: Den ene bliver i Waves (politikere), den anden til Iværk & Vækst i København. Viral video.