Hi, I’m Elisabeth Kjær Tejlmand

12 Comments

  1. Jeg synes omvendt set at konverteringsoptimering er undervurderet… For alt for ofte får designerne lov til at lave en fin side, men de glemmer at fokusere på om designet rent faktisk hjælper kunden med at få flere kunder.

    … Men jeg ikke klage for det giver så arbejde til os som arbejder med konverteringsoptimering 😛

  2. Jeg syntes at god gammeldags tekst og indhold stadig er undervurderet. Her kunne det generelle bundniveau i Danmark godt løftes en kende, før fokus placeres på andre virkemidler.

    Webbureauer der skriver “CMS systemer”. SEO udbydere der staver forkert til “søgemaskineoptimering”. Bloggere der fokuserer på SEO, men skriver indlæg med halvsløj retorik og massivt ordgyderi. Virksomheder der er aktive på sociale medier, men kun udfylder halvdelen af felterne. Content marketing der devalueres med pop ups og produktpromovering. 

    Listen over mine idiosynkrasier kunne nok blive ved… Beklager hvis jeg hijacker din tråd lidt her Elisabeth Kjær Tejlmand, men du sagde kæphest… 🙂 

  3. craigslist.org er et godt eksempel på at man kan nå langt uden hverken at have godt design eller god grammatik. Jeg mener at “salg” er undervurderet, dvs. den viden som en god dørsælger har. 

    “Many of the ablest men in advertising are graduate salesmen. The best we know have been house-to-house canvassers. They may know little of grammar, nothing of rhetoric, but they know how to use words that 

    convince.” Claude C. Hopkins

  4. craigslist.org ?

    Kiggede lige forbi, og det er simpelthen for minimalistisk. Jeg fattede slet ikke hvad det var de havde/solgte. Klikkede lidt rundt og blev ikke klogere. Jeg er måske lidt langsom, men jeg synes det er rart når man bliver fortalt hvad en side kan og vil. 

    Gerne med indbydende design, korte præcise tekster og så er jeg en sucker for video, så det skal skudda også med.

  5. Med “nå langt” mener jeg ganske enkelt få succes. Craiglist.org har Alexa US traffic rank 9, hvilket vil sige at siden som simpelthen er for minimalistisk ligger over Twitter og LinkedIn.  http://www.alexa.com/topsites/countries/US . Man kan sige det samme for mange store web succeser. Wikipedia, Google, Amazon, E-Bay. Det er ikke look and feel de vinder på, og heller ikke som Thomas skriver “indbydende design, korte præcise tekster og så er jeg en sucker for video, så det skal skudda også med.” Så min kæphest er at “Jysk Sengetøjslager” kom langt med et hæsligt logo og ‘Go’daw jeg hedder Lars Larsen – Jeg har et godt tilbud’.  Det vandt Lars ikke nogen Clio Awards på, hverken for design eller retorik, men efter min opfattelse så har Lars Larsen præcist de evner som Claude Hopkins taler om.

    Giver det mening? 

  6. Mads, jeg er generelt glad for gode tekster, flot grafik og video. Og dette passer naturligvis ikke til alle sites mm.

    Men som jeg skrev, så ved jeg ikke hvad sitet egentlig handler om og hvad jeg kan bruge det til. Det var ikke lige til at afkode, og det synes jeg egentlig er problematisk.

    Skær det gerne ud i pap (or never mind-))

    Et site som Amino.dk (Iværksætterportal) har høj dansk ranking, og man ved præcis – og kan hurtigt afkode hvad det handler om når man kommer forbi, også som ny besøgende.

  7. Jeg ved sgutte rigtig med craigslist. Hvis jeg har en fornemmelse af at have ramt noget relevant indhold i forhold til min søgen, så er jeg parat til at tilgive en del ulogisk navigation og utydelig kommunikation. Som jeg mener sitet gør sig skyldig i. Men hvor mange nye brugere ville give sitet en chance? Vil den utålmodigt surfende gennemsnits-internetbruger gide bruge tid på at discifrere sitet?

    Det handler vel i bund og grund om målgruppe.

Leave a Reply to Henrik Qvottrup Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *