Super fedt med den her gruppe!

Jeg sad faktisk lige og rodede med analytics, så nu vil jeg høre om folk herinde kan hjælpe mig 🙂

Den side jeg sidder med får heldigvis mange besøg på blogindlæggene, men det er lidt irriterende at se præcis hvor mange, for Google Analytics tracker en lang kringlet url på nogle af besøgene.

Eksempelvis

http://xxxxxxxx.dk/?fb_source=pubv1

http://xxxxxxxx.dk/?goback=.gde_4243899_member_239074906

specielt den med ?goback kommer rigtig ofte og i mange mange forskellige former!

Er det en fejl i sporing, noget smart social media jeg mangler at sætte op, eller noget helt tredje…

Hvis det er en fejl i sporing: Hvad gør jeg?

Hvis det er noget smart social media: Hvordan udnytter jeg det bedst muligt 😉

Håber I er klar på at hjælpe!

Hi, I’m Mark Buskbjerg

16 Comments

  1. Ja. De enkelte problematiske URL’er er indgange (altså landingsider)

    Trafikkilder til alle ?goback siderne er LinkedIn og til ?fb_source er det facebook.

    Jeg havde simpelthen misforstået dine spørgsmål før, tror jeg er mere på rette vej med disse svar 🙂

  2. Ja. De enkelte problematiske URL’er er indgange (altså landingsider)

    Trafikkilder til alle ?goback siderne er LinkedIn og til ?fb_source er det facebook.

    Jeg havde simpelthen misforstået dine spørgsmål før, tror jeg er mere på rette vej med disse svar 🙂

  3. Ja. Det er også hvad jeg har fundet frem til…

    Tænkte lidt over om jeg kunne bruge det til noget i forhold til at tracke på min egen side og er indtil videre kommet frem til følgende omkring goback:

    Det tal der står efter member passer vist med et delt indlægs værdi i en LinkedIn gruppe.

    Så man kan bruge det til at se hvilke grupper man har mest effekt af at dele i..

    Jeg ved ikke om det er bulletproof, om det er gammel viden eller om det smart… Jeg kan ihvertfald se at der er et par grupper jeg skal være lidt mere aktiv i 😉

  4. Ja. Det er også hvad jeg har fundet frem til…

    Tænkte lidt over om jeg kunne bruge det til noget i forhold til at tracke på min egen side og er indtil videre kommet frem til følgende omkring goback:

    Det tal der står efter member passer vist med et delt indlægs værdi i en LinkedIn gruppe.

    Så man kan bruge det til at se hvilke grupper man har mest effekt af at dele i..

    Jeg ved ikke om det er bulletproof, om det er gammel viden eller om det smart… Jeg kan ihvertfald se at der er et par grupper jeg skal være lidt mere aktiv i 😉

Leave a Reply to Mads Gorm Larsen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *