Forslag til litteratur i forhold til markedsføring og PR online? Har overvejet “The New Rules of Marketing & PR” af David Meerman Scott. Nogen som har erfaring med den? Kom gerne med andre bud. Det skal helst være papirformat, for mit vedkommende, da jeg gerne vil have det med mig på ferie.

Hi, I’m Niels Christian Laursen

10 Comments

  1. Tjah – nu skriver du godt nok online – men hvorfor ikke bare læse om markedsføring og PR. Jeg er ret glad for Al Ries, Jack Trout og David O’gilvy. Og de er gode som ferielæsning, særligt fordi det simpelthen er så godt skrevet. Der er krimier der blegner i forhold til dem her – konger af manipulation:) Og en lille gratis ting du kan hente på nettet og printe ud Claude Hopkins Scientific Advertising. – den er genial. 

    Hvad har du selv læst af marketing bøger du godt kan lide? 

  2. Jeg har bogen i andet oplag, så er man grå i toppen:) Mange bøger om markedsføring handler at analysere markeder med diverse modeller, ala foretag en beregning af total efterspørgsel og salgspotentiale. Gaaaab… Jeg sværger universitetet er det eneste sted i verden som evner at gøre alle emner (inklusiv sex og vold kedeligt:) Snup du en Al Ries eller David Ogilvy med på ferie, så er du meget bedre underholdt og efter min opfattelse lærer du noget uundværligt om reklamer. 

  3. Ved godt den ikke handler om online markedsføring i traditionel forstand, men Douglas Holt “How brands become icons”. Det er vel sagtens en af de bedste fagbøger jeg har læst, og ser man på online communities omkring et brand eks. via sociale medier, så er bogen helt genial. Content- og communitytankegangen bruger han aktivt, og læser man lidt dybere ind i konteksten, kan man se 1-9-90 reglen fra Facebook i hans fortolkning af forbrugere af et brand 🙂

  4. Niels Christian Laursen Den ligger fint i spændet mellem ferie og faglighed – og den giver en god forståelse for de virksomheder, der har skabt ikoniske brands

  5. Jeg kan anbefale Peter Svarres “Den perfekte storm”. Den handler ikke om markedsføring og PR specifikt, men om brugen af sociale medier generelt, og i den forbindelse kommer man jo også ind på disse områder. Den har gode cases og eksempler og er ret praksisorienteret.

Leave a Reply to Niels Christian Laursen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *