Har lige et spg ang analytics URL builder til tracking kode.
Har lige et spg ang analytics URL builder til tracking kode. Gemmes der en cookie på brugeren (ligesom PPC) eller er det blot ærgerligt hvis brugeren går ud og ind på siden igen, og derefter køber fx?
Hej Joseph. Snakker du om denne: https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en
Mig bekendt er det udelukkende de paramtetre du tilføjer til din URL der gøres brug af., hvorfor jeg ville sige nej.
Hej Joseph. Snakker du om denne: https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en
Mig bekendt er det udelukkende de paramtetre du tilføjer til din URL der gøres brug af., hvorfor jeg ville sige nej.
Hej Joseph
Den gemmer informationerne i Cookien.
Hej Joseph
Den gemmer informationerne i Cookien.
Som Steen Rasmussen siger, så gemmes trafikkilden i en cookie. Du kan kigge i cookien utmz – den indeholder trafikkilden. Men det betyder ikke at salget bliver registreret som et AdWords salg, hvis brugeren går ud og ind igen senere.
Faktisk afhænger det af trafikkilden ved næste besøg. Hvis det er et direkte besøg, så registeres besøg også som et AdWords besøg. Hvis det er hvilken som helst anden trafikkilde, så vil trafikkilden for salget være den sidste nye trafikkilde.
Vil du analysere nærmere, så skal du ind under “Konverteringer” og multi channel analyse og se nærmere på stierne af besøg forud for en konvertering.
Som Steen Rasmussen siger, så gemmes trafikkilden i en cookie. Du kan kigge i cookien utmz – den indeholder trafikkilden. Men det betyder ikke at salget bliver registreret som et AdWords salg, hvis brugeren går ud og ind igen senere.
Faktisk afhænger det af trafikkilden ved næste besøg. Hvis det er et direkte besøg, så registeres besøg også som et AdWords besøg. Hvis det er hvilken som helst anden trafikkilde, så vil trafikkilden for salget være den sidste nye trafikkilde.
Vil du analysere nærmere, så skal du ind under “Konverteringer” og multi channel analyse og se nærmere på stierne af besøg forud for en konvertering.
Okay den gemmer, fint. Nu tænkte jeg på fx. nyhedsbrev med trackingkode så hvis brugeren går ud og derefter direkte ind igen, så bliver et salg registeret via nyhedsbrev?
Okay den gemmer, fint. Nu tænkte jeg på fx. nyhedsbrev med trackingkode så hvis brugeren går ud og derefter direkte ind igen, så bliver et salg registeret via nyhedsbrev?
Ja, det vil det gøre. Men kun hvis det er direkte som besøg 2. Og selvfølgelig alle de andre krav som at det skal være fra samme computer og samme browser.
Jeg har tidligere skrevet en serie på 3 blogindlæg omkring trafikkilder, de forklarer det mere i dybden – de kan læses her: http://www.webanalytiker.dk/tag/trafikkilder/
Ja, det vil det gøre. Men kun hvis det er direkte som besøg 2. Og selvfølgelig alle de andre krav som at det skal være fra samme computer og samme browser.
Jeg har tidligere skrevet en serie på 3 blogindlæg omkring trafikkilder, de forklarer det mere i dybden – de kan læses her: http://www.webanalytiker.dk/tag/trafikkilder/
Den vil jeg læse senere. Men ellers giver det både god og dårlig mening. God da der jo er sat en kode på som registrerer ved salg og ved evt 2. direkte besøg. Dårlig mening eftersom den kode burde “vinde” over et besøg fra fx. Facebook uden tracking.
Fx. har jeg altid troet at en PPC reklame altid ville vinde over en henvisningsside uden tracking eftersom der gemmes en cookie i 30 dage? Og så er gældende medmindre der trykkes på et andet PPC link fx Adwords eller FB Ad?
Men ja så igen, så gør Analytics vel blot det som den får besked på.
Den vil jeg læse senere. Men ellers giver det både god og dårlig mening. God da der jo er sat en kode på som registrerer ved salg og ved evt 2. direkte besøg. Dårlig mening eftersom den kode burde “vinde” over et besøg fra fx. Facebook uden tracking.
Fx. har jeg altid troet at en PPC reklame altid ville vinde over en henvisningsside uden tracking eftersom der gemmes en cookie i 30 dage? Og så er gældende medmindre der trykkes på et andet PPC link fx Adwords eller FB Ad?
Men ja så igen, så gør Analytics vel blot det som den får besked på.
Joseph A. Sørensen præcis det du efterspørger der, gør sig gældende for AdWords trackingen via AdWords conversion Script. Der er 30 dage cookie levetid.
For at gøre det hele sjovere, så er last click attribution under multi channel funnels helt last click, dvs. der gælder “direkte-reglen” ikke. Og assisterede konverteringer er så i den helt anden grøft, hvor alt hvor AdWords har været involveret i indgår (på nær ved de sidste klik). Så totalt set kan du få fire forskellige tal for hvor meget AdWords har givet af salg.
Joseph A. Sørensen præcis det du efterspørger der, gør sig gældende for AdWords trackingen via AdWords conversion Script. Der er 30 dage cookie levetid.
For at gøre det hele sjovere, så er last click attribution under multi channel funnels helt last click, dvs. der gælder “direkte-reglen” ikke. Og assisterede konverteringer er så i den helt anden grøft, hvor alt hvor AdWords har været involveret i indgår (på nær ved de sidste klik). Så totalt set kan du få fire forskellige tal for hvor meget AdWords har givet af salg.
UTMZ cookien har i øvrigt en levetid på 6 måneder, så det er kun AdWords cookie der har 30 dages levetid. Med mindre du ændrer dem selv naturligvis, men det ser jeg nu sjældent blive brugt.
UTMZ cookien har i øvrigt en levetid på 6 måneder, så det er kun AdWords cookie der har 30 dages levetid. Med mindre du ændrer dem selv naturligvis, men det ser jeg nu sjældent blive brugt.
Okay well bottom line er vel så at “håbe” på salg ved tracking eller på 2. direkte besøg for at få de mest korrekte tal. Og ellers en stigende salg generelt ved kørende kampagner.
Ellers må man et smut forbi “Konverteringer” og analysere yderligere..!
Okay well bottom line er vel så at “håbe” på salg ved tracking eller på 2. direkte besøg for at få de mest korrekte tal. Og ellers en stigende salg generelt ved kørende kampagner.
Ellers må man et smut forbi “Konverteringer” og analysere yderligere..!
Der er intet der er korrekt eller ikke korrekt. Det er blot 4 forskellige definitioner på data, og data skal læses ud fra dette. Og som du selv siger, så kan du se på udviklingen hvis du holder dig til en type data, og på den måde tage udgangspunkt i et benchnmark
Der er intet der er korrekt eller ikke korrekt. Det er blot 4 forskellige definitioner på data, og data skal læses ud fra dette. Og som du selv siger, så kan du se på udviklingen hvis du holder dig til en type data, og på den måde tage udgangspunkt i et benchnmark