Jeg er pt igang med en markedføringskampagne i USA hvor jeg benytter mig af digitale PRmedie platforme. Jeg kender ikke effektiviteten af disse, og vil blot høre om der har nogen erfaring med dem og om der er nogle fif der kunne være nyttige ?

Hi, I’m Lis Walker

6 Comments

  1. Tænker du på at poste pressemeddelelser på wires? Det er ret udbredt qua størrelsen på markedet derovre og kan være effektivt, hvis du målretter det tilpas meget.

    Vil du i nogle af de større medier er det stort set umuligt uden at alliere sig med nogen med lokalt kendskab.

    Du kan selvfølgelig også bare have en superfed historie og være svineheldig. 🙂

  2. Lyder spændende Lis Walker. Spørgsmålet er nok, hvilke medier dine historier henvender sig til, eller nærmere hvilken målgruppe virksomheden retter sig mod? Har du lyst til at dele lidt flere detaljer med os? Skal med det samme sige, at jeg ikke har erfaring med PR i USA 🙂

  3. Joakim Ditlev Hej Joakim, Ja, jeg er så småt igang med at poste med wire fra de forskellige platforme, og der er jo forskellige services og priser, så derfor kunne jeg jo godt tænke mig at kende lidt til den reelle effekt inden jeg smider for meget mønt efter det – og så håber jeg i øvrigt på svineheld 🙂

  4. Rikke Marie Søegaard Hej Rikke, tak for din feed back. Det har ikke så meget med målgrupper at gøre, da de tager PR til alle målgrupper, men mere om hvor effektive de er. Her er lidt flere detaljer. Jeg har udarbejdet en pressemeddelelse der skal sætte fokus på vores projekt der er lanceret på Kickstarter http://www.kickstarter.com/projects/1054624740/malusen-the-labrador
    Børne- og ungebøger hvor omkring der er udarbejdet et bog- leg og læringskoncept der ikke er set lignende før. http://youtu.be/wKA4_NQeeDM

  5. Lis Walker. Jeg vil mene at effekten afhænger af, om de pågældende udsendelsesplatforme bliver fulgt af nogle medier, der er sandsynlige aftagere af din historie. Alle medier vælger jo at bringe historier, de ved, er interessante for netop deres læsere. Derfor ville jeg stadig tænke i målgrupper, og fx se om jeg kunne lure, om der er forskel på de wires i USA, om de henvender sig til forskellige medier…

  6. Lis Walker Kender ikke nogen wires, der passer lige til medier med fokus på dit produkt, men alt er stort derovre og der er nicher for alt. Så det findes helt sikkert. 

    Et hint: Har du fået læst korrektur af en der kan US engelsk til perfektion? Det er umagen værd, hvis du vil have held med at få reach på din nyhed.

Leave a Reply to Rikke Marie Søegaard Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *