Jeg er efterhånden ved at have sat en hel del forskellige mål op på vores website. Nu vil jeg gerne dele dem op i “micro conversions” og “macro conversions”, og have de to totaler med i en rapport til ledelsen (altså: den-og-den source/medium har bragt så-og-så mange micro og macro conversions).

Men min udfordring er, at især mine micro conversions er en skøn blanding af pages og events. Så jeg kan ikke lige at jeg f.eks. kan lave et nyt mål ved navn “Micro”, og så proppe alle værdierne ind i det.

Nogen forslag til, hvordan jeg fikser den her?

Hi, I’m xirb

6 Comments

  1. Det er nok smartest at trække dataen ud via API’et  – du kunne overveje Reportingsuite.com som kan sende dataen med fast interval. Alternativt kunne du bruge Klipfolio til at lave custom dashboards med alt dataen, som så opdateres dagligt/ugenligt.

  2. Det er nok smartest at trække dataen ud via API’et  – du kunne overveje Reportingsuite.com som kan sende dataen med fast interval. Alternativt kunne du bruge Klipfolio til at lave custom dashboards med alt dataen, som så opdateres dagligt/ugenligt.

  3. Det er netop det jeg forsøger at undgå. Vi er praktisk kun én mand til den slags, nemlig mig, som laver al markedsføring, indhold og frontendudvikling. Så jeg prøver at holde alt inde i Analytics, så én rapport mere eller mindre er nok til at fortælle mig det hele.

    Jeg har ikke tid til at ligge og vedligeholde regneark og den slags, uanset hvor meget topledelsen så ellers står og skriger på Vanity Metrics 😛

  4. Det er netop det jeg forsøger at undgå. Vi er praktisk kun én mand til den slags, nemlig mig, som laver al markedsføring, indhold og frontendudvikling. Så jeg prøver at holde alt inde i Analytics, så én rapport mere eller mindre er nok til at fortælle mig det hele.

    Jeg har ikke tid til at ligge og vedligeholde regneark og den slags, uanset hvor meget topledelsen så ellers står og skriger på Vanity Metrics 😛

  5. Så ville jeg flytte GA scriptet over i tagmanager, og fyre events af på de destinationssider som du gerne vil samle. Det tror jeg er den nemmeste løsning på at kunne samle konverteringer imellem sider og events…

  6. Så ville jeg flytte GA scriptet over i tagmanager, og fyre events af på de destinationssider som du gerne vil samle. Det tror jeg er den nemmeste løsning på at kunne samle konverteringer imellem sider og events…

Leave a Reply to Søren Sprogø Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *