Noget af et scoop for Bang & Olufsen 

“”THE LIVING ROOM TOUR”

Bang & Olufsen bringer dig endnu tættere på din yndlingsmusik med ”The Living Room Tour”, hvor Paul McCartney, som den første i en række af kunstnere, deler den inspiration og de tanker, der ligger bag hans unikke lyd.

Dette spændende samarbejde tager udgangspunkt i en fælles tro på, at stor musik fortjener at blive hørt, som kunstneren havde forestillet sig det. ”The Living Room Tour” præsenteres sideløbende med lanceringen af tre fantastiske Bang & Olufsen produkter”.

http://bang-olufsen.com/mccartney

Hi, I’m Jannik Lindquist

17 Comments

  1. Mads Gorm Larsen Jeg skal ikke udtale mig om McCartney og hans motiver, men hvis B&O vil fremstå som banebrydende og nytænkende virksomhed, så virker det lidt sjovt at vælge lige ham. Og det er ikke hans alder, bare det, at der ikke er så meget nyt i det. Sikkert, men ufarligt.

  2. Tjoh – det har du sådan set ret i Lise Halskov. Nu har jeg ikke lavet nogen research på hvad B&O forsøger at brande sig som, men hvis de forsøger at brande sig som eksklusivt og klassisk design, så passer McCartney vel meget godt sammen med deres brand? Hvis de forsøger at brande sig som banebrydende og nytænkende, så bør de nok tænke sig om en ekstra gang:) 

  3. Det er rigtigt – jeg kan bare huske, at da jeg var omkring 30, så var det at have B&O det absolut hotteste blandt mange af mine bekendte – nu kender jeg seriøst ikke ret mange mennesker, der ejer det andet end mine forældres generation. Det er jo lidt problematisk i længden for et brand, skulle jeg mene…

  4. Hehe 🙂 Desperat efter opmærksomhed og salg, Mads Gorm Larsen . Jeg kan bare ikke se, hvordan dette samarbejde kan undgå at svække hans brand. Han har aldrig før arbejdet sammen med et firma. Mange vil undre sig over, hvorfor han gør det nu

  5. Korrektion: McCartney har arbejdet sammen med Apple ved lanceringen af den digitale version af Beatles-kataloget og med MTV Games i forbindelse med Beatles: Rock Band. Begge projekter var efter min mening i alt for høj grad en anbefaling fra “Beatles” (brandet) af de respektive firmaer, som jeg finder langt under Beatles-brandets værdighed – og det mener jeg også, at samarbejdet med B&O er (med al respekt for dem). Jeg kan ikke se, at McCartney har brug for B&O, og derfor virker det i mine øjne som om, han sælger sit nye album for hårdt, når han allierer sig med dem for at gøre opmærksom på det 

  6. 1970-1980 var Bang & Olufsen med designer Jacob Jensen hvad Apple er idag, det var dem som lavede flotteste high tech design produkter. Den plads overtog Apple så i 1984 og de har holdt den lige siden (afbrudt af de år hvor Steve Jobs var væk fra rorpinden). Bang og Olufstens produkter er (efter min smag) bare ikke hvad de har været, de mangler den finesse og gode smag som kendetegnede deres produkter under Jacob Jensen. Jeg kender slet ikke B&O nuværende marketingstrategi, og ovenstående er en kvalitativ undersøgelse baseret på en kunde, nemlig MIG SELV;) 

    Jeg har seriøst vanskeligt ved at forestille mig at Poul McCartney er desperat efter opmærksomhed og salg, og han skal godt nok skide seriøst i nælderne for at ødelægge sit brand. Han må da være på top 10 listen over verdens rigeste, mest kendte og mest populære mennesker i verden? Men om så Poul McCartney kyssede B&O produkter inden de røg ud af fabrikken, så vil jeg ikke have de rædsler i min stue;) 

  7. Du glemmer, at Paulie er meget, meget forfængelig. De sidste ca 10 år har han efter min ekstremt objektive mening været meget opsat på være den største, bedste, mest ungdommelige, mest guldrandede og en hel masse andet på en gang . Hvis du har et andet bud på hans motiv til dette samarbejde, lytter jeg meget gerne

Leave a Reply to Mads Gorm Larsen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *