Joakim Ditlev er slet ikke hård nok, han skulle have slagtet den bog:) Hvad siger I andre?

PS Husk at cirkle Joakim Ditlev og Søren Storm Hansen

Originally shared by Søren Storm Hansen

Selveste Joakim Ditlev anmelder Tilbage til virkeligheden: To specialister i henholdsvis branding og produktdesign har begået en bog, som beskriver hvordan top-brands bør gentænke produktudviklingen. Bogen taler til mig som professionel, og jeg køber præmissen. Men kuren og konklusionen bærer præg af, at forfatterne selv har opløftet sig fra den virkelighed de beskriver.

http://www.dseneste.dk/index.php/pr-og-reklame/anmeldelse-tilbage-til-virkeligheden-af-rasmus-bech-hansen-og-jens-martin-skibsted/

Hi, I’m Mads Gorm Larsen

10 Comments

  1. Så skal jeg jo først lige læse den;) Jeg tror måske, jeg vil vælge at nøjes med at skrive anmeldelser af bøger, jeg kan anbefale. Hvad med dig Jan Lundquist  – du skriver da også anmelser på din blog?

  2. Jo, men Joakim Ditlevs anmeldelse gjorde, at jeg da ikke gider læse den bog 🙂 Og jeg skriver også kun om bøger, hvor jeg også kan se en kvalitet… Ligegyldigheder er ikke værd at bruge tid på…

  3. Mads Gorm Larsen jeg er ikke sikker på, at vi har læst samme anmeldelse – han slagter den da totalt! Han er bare omhyggelig og stilet i sin tilgang. Mordstedet er ryddet, og der er ikke noget at komme efter. Very Dexter.

    Flot arbejde, Joakim Ditlev (nu kan jeg selvfølgelig kun bedømme din skrivestil og læsværdigheden af selve anmeldelsen, ikke validiteten af din bedømmelse, da jeg ikke har læst bogen du anmelder)

  4. Du har ret Lise Bjerregaard Nielsen han slagter den, og Joakim Ditlev gør det super godt, det bare sådan en pokkers civiliseret måde at slagte den på. Jeg så gerne en virkelig blodig version, men noget kaptajn Haddock sprog:) 

  5. Nå så redaktøren holdt dig i kort snor;) Det virker nok også bedre end når man sidder helt gasblå i hovedet og smider om sig med bandeord. Jeg har ikke fået den læst, ligesom Jan Lundquist, så tager jeg dit ord for at det er spild af tid:)

  6. Skal man kun anmelde bøger, man kan anbefale? Nej, det mener jeg ikke. Man skal anmelde de bøger, man mener er relevante for bloggens målgruppe. Måske spilder anmelderen sin tid, men i dette tilfælde har anmelderen hindret mindst to læsere i at spilde deres tid, så i det store regnestykke er der vundet tid. Det gælder om at servicere læserne.

    Skulle Joakim Ditlev have gået hårdere til den? Det er en svær balance. Anmeldelsen skal skrives for læserne, men man må regne med, at forfatteren læser med. Da jeg i sin tid anmeldte i Politiken, gik jeg meget hårdere til udenlandske forfattere end danske, fordi jeg ikke regnede med, at udenlandske forfattere læste anmeldelsen, men nu – med Google Translate – regner jeg altid med, at forfatteren læser anmeldelsen, og af respekt for det store arbejde der ligger bag en bog – også en dårlig bog – synes jeg, en negativ anmeldelse skal være velargumenteret og holdt i et ordentligt sprog. Joakim gør det efter min mening fremragende.

    Og ja, jeg bad Joakim holde igen med “kaptajn Haddock sprog”. Det var nok blevet en sjovere anmeldelse, men jeg foretrækker bestemt “omhyggelig og stilet i sin tilgang”, som Lise Bjerregaard Nielsen skriver.

    Det er meget sværere at skrive negative end positive anmeldelser – man skal læse bogen grundigere og argumentere bedre. Jeg synes bestemt, d’herrer Jan Lundquist og Mads Gorm Larsen skal forsøge, og jeg agerer gerne redaktør, der holder jer i kort snor.

    Og jeg håber, der dumper en rigtig god bog om content marketing ind en af dagene, som jeg kan overtale Joakim til at anmelde.

Leave a Reply to Jan Lundquist Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *