Hej kloge hoveder

Jeg er ved at lave mål og event sporing for første gang. Jeg har flere sider, der sender trafik til en formular, som sender besøgende til ‘tak-for-henvendelsen’.

Jeg har event-tracking på CTA , og jeg har opsat visning af  ‘tak-for-henvendelsen’ som mål i GA.

Hvordan ser jeg så konverteringsraten for de sider der sender trafik til formularen?

Hi, I’m Simon Rasch

8 Comments

  1. Hej Simon

    Konverteringsraten for de sider, der sender besøgende til din formular, kan du ikke direkte aflæse, men du kan beregne den.

    1) Opret et avanceret segment, hvor du i “Sekvenser” vælger, at “TRIN 1” er de sider, som sender trafik til din formularside… Dette gør du ved at vælge [Side] [Matcher regulær udtryk] [side 1|side 2|side 3]

    2) Klik på “Tilføj trin” og angiv følgende: [Side] [indeholder] [/formularside]

    3) Sørg for at der er valgt [Efterfølges umiddelbart af] mellem Trin 1 og Trin 2 og at der ud for “Filter” står [Medtag] og [Besøg]

    4) Gem dette segment under et sigende navn og sørg for at det er valgt som det aktive segment.

    5) I venstre side i navigationen, vælger du “Adfærd”->”Webstedsindhold”->”Alle sider” for at få rapporten over dine sider.

    6) Nu skal du lægge et filter på din rapport, så rapporten kun indeholder de sider, som du ved, sender trafik til formularsiden.

    7) Opret filteret ved at klikke på “Avanceret” ud for søgefeltet lige over din rapport i højre side.

    8) Filteret skal bestå af [Inkluder] [Side] [Matcher regulært udtryk] [side 1|side 2|side 3]

    9) Klik på anvend, når du er færdig.

    Nu skulle du se en rapport, som består af de sider, der sender trafik til din formular og du har samtidigt benyttet dig af et segment, som kun består af de brugere, der er gået videre til din formular.

    10) Aflæs derfor antallet af unikke sidevisninger for hver side, da det er tallet for, hvor mange der er gået videre til din formular fra denne side.

    11) Fjern nu dit segment, så segmentet “Alle” er valgt. Aflæs nu igen antallet af unikke sidevisninger, da det er tallet for alle brugere, der har set siderne .

    12) Divider tallet i pkt. 10 med tallet i pkt. 11 og du har konverteringsraten for de forskellige sider.

    Når du har lavet segmentet i pkt. 4, kan du med fordel opbygge resten i Excel via open source plugin’et Excellent Analytics. På den måde skal du bare løbende opdatere tidsperioden i Excel og vupti, så har du konverteringsprocenten ud for dine sider i en liste i Excel.

  2. Hej Simon

    Konverteringsraten for de sider, der sender besøgende til din formular, kan du ikke direkte aflæse, men du kan beregne den.

    1) Opret et avanceret segment, hvor du i “Sekvenser” vælger, at “TRIN 1” er de sider, som sender trafik til din formularside… Dette gør du ved at vælge [Side] [Matcher regulær udtryk] [side 1|side 2|side 3]

    2) Klik på “Tilføj trin” og angiv følgende: [Side] [indeholder] [/formularside]

    3) Sørg for at der er valgt [Efterfølges umiddelbart af] mellem Trin 1 og Trin 2 og at der ud for “Filter” står [Medtag] og [Besøg]

    4) Gem dette segment under et sigende navn og sørg for at det er valgt som det aktive segment.

    5) I venstre side i navigationen, vælger du “Adfærd”->”Webstedsindhold”->”Alle sider” for at få rapporten over dine sider.

    6) Nu skal du lægge et filter på din rapport, så rapporten kun indeholder de sider, som du ved, sender trafik til formularsiden.

    7) Opret filteret ved at klikke på “Avanceret” ud for søgefeltet lige over din rapport i højre side.

    8) Filteret skal bestå af [Inkluder] [Side] [Matcher regulært udtryk] [side 1|side 2|side 3]

    9) Klik på anvend, når du er færdig.

    Nu skulle du se en rapport, som består af de sider, der sender trafik til din formular og du har samtidigt benyttet dig af et segment, som kun består af de brugere, der er gået videre til din formular.

    10) Aflæs derfor antallet af unikke sidevisninger for hver side, da det er tallet for, hvor mange der er gået videre til din formular fra denne side.

    11) Fjern nu dit segment, så segmentet “Alle” er valgt. Aflæs nu igen antallet af unikke sidevisninger, da det er tallet for alle brugere, der har set siderne .

    12) Divider tallet i pkt. 10 med tallet i pkt. 11 og du har konverteringsraten for de forskellige sider.

    Når du har lavet segmentet i pkt. 4, kan du med fordel opbygge resten i Excel via open source plugin’et Excellent Analytics. På den måde skal du bare løbende opdatere tidsperioden i Excel og vupti, så har du konverteringsprocenten ud for dine sider i en liste i Excel.

  3. Skal lige tilføjes, at hvis den CTA som du tracker, er den som ligger på de sider, der sender besøgende ind på formularen (fremgår ikke helt), så kan du undlade at lave segmentet og blot kigge på det unikke antal events for dine CTA’s og dividere det med antallet af unikke sidevisninget for de sider, hvor CTA knapperne er… nå, ja og så lige huske at gange med 100, hvis du vil have konverteringsprocenten 🙂

  4. Skal lige tilføjes, at hvis den CTA som du tracker, er den som ligger på de sider, der sender besøgende ind på formularen (fremgår ikke helt), så kan du undlade at lave segmentet og blot kigge på det unikke antal events for dine CTA’s og dividere det med antallet af unikke sidevisninget for de sider, hvor CTA knapperne er… nå, ja og så lige huske at gange med 100, hvis du vil have konverteringsprocenten 🙂

Leave a Reply to Simon Rasch Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *