I forbindelse med en større kampagne kører vi path to conversion-tracking via AdForm.
I forbindelse med en større kampagne kører vi path to conversion-tracking via AdForm. For at få korrekt værditilskrivning per kanal, skal der tilføjes et redirect script til kampagne-url’en, fx track.bergholt.net?source=*.
Den slags redirects er ikke tilladt af AdRoll, som vi bruger til retargeting på Facebook. De skriver:
“AdRoll’s partner ad networks do not allow redirecting URLs and tracking URLs. For verifying performance, most AdRoll advertisers use URL appends”
Og så kommer mit spørgsmål: Gælder samme regel for al anden annoncering på Facebook?
Hvis ja, så burde diverse url shorteners også være no go.
Har ledt og søgt, men intet fundet, der beskriver Facebooks regler på lige præcis dette område.
Nogen, der har et bud? Simon Willer David Lorentzen Michael Roscoe Jacob Mouritzen Mikael Lemberg
Tror, jeg er kommet lidt tættere:
“Data, der indsamles som et resultat af, at en bruger klikker på en annonce (“sporingsdata for klik”), er tilladt for de fleste annonceringsprodukter. Sporingsdata for klik må kun indsamles ved brug af en unik sporings-URL uden for Facebook. “
Fra: https://www.facebook.com/help/443646595675283/
Jeg har forsøgt at samle op her:
http://mediebevaegelsen.dk/adroll-tillader-ikke-redirects-implikationer-for-attribution-modeling
Super Kasper Bergholt, tak for deling.
Relevant spørgsmål og tak for svaret og henvisning til min lille guide 🙂