Budgivning i Facebook annoncering. Kasper Bergholt advare imod oCPM, den budform som Jon Loomer nærmest altid anbefaler: http://www.jonloomer.com/2013/12/15/cpm-or-ocpm-facebook-ads/.

Kunne problemet evt. løses ved at kører med oCPM, men med manuelt opsatte max pr. bud? 

Originally shared by Kasper Bergholt

http://mediebevaegelsen.dk/fb-ocpm

Hi, I’m Mads Gorm Larsen

8 Comments

  1. Ja, Jon Loomer anbefaler oCPM, men det er USA vs. DK, siger mine tal. Dog skal du nok have tal fra udbydere som KOMFO for at kunne sige noget statistisk korrekt. 

    Jeg har haft kampagner i USA, hvor oCPM sagtens kunne betale sig ifht. det objective annoncerne havde.

    Det kunne tyde på, at data mængden er større i USA og derfor kan FB lave bedre optimering af visninger. 

    Det er er i hvertfald mit bud på, hvorfor ham Loomer anbefaler det og fx Kasper og jeg ikke ser samme ROI i DK. 

  2. I forhold til den problemstiling Kasper nævner, kan man så ikke bare sætte max bud på Simon Willer? Men du oplever altså at CPC og CPM er billigere end oCPM – altså det stik modsatte af Jon Loomer? 

    PS Jon Loomer har advaret imod oCPM i en enkelt sammenhæng, og det var i forbindelse med at oCPM har en tendens til at ramme bots der liker alt.

  3. Enig med Simon Willer, hvad angår forskel mellem US og DK.

    Det eneste, der interesserer mig, er CPA/CPL. Og stort set alle kampagner, jeg kører på FB leder videre til websites, hvor selv konverteringen finder sted.

    Jeg har på fornemmelsen, at Loomer køre det meste af sin annoncering internt på FB. Det er et andet game.

    Men overordnet set synes jeg, det er langt det nemmeste at køre attribution på kliks, og dem kan jeg se, hvad koster per styk. Det kan jeg ikke med CPM/oCPM.

  4. Når det er sagt, så kan det sagtens være, at du kan opnå bedre CPL/CPA-priser med oCPM. 

    Det kræver nok bare et ret tungt datasæt, men måske Komfo kan åbne posen for stats på de forskellige budstrategier.

  5. I dialogen med Tobias Ehlig der skriver Hobitten a.k.a David Lorentzen at han nærmest konsekvent benytter oCPM. Jeg har også lidt en hang til oCPM, men jeg køre ofte med nogle ret snævre målgrupper. Ved ikke om det kan gøre en forskel. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *