Problem med tracking på Facebook kampagner

Kan en af jer kloge hoveder forklare mig, om det jeg har fået en hjerneblødning eller om tracking af Facebook kampagne-konverteringer bare ikke fungerer?

Konkret kører jeg et antal kampagner med målsætningen “Websitekonversioner” (Den’t get me startet om den oversættelse!).

Disse kampagner kører fint, og jeg har registreret et antal konverteringspixels på sitet, der ser ud til at fungere fint.

Når jeg så afvikler kampagnerne registreres “Handlinger” (actions) svarende til antallet af unikke kliks. That’s just wrong 🙁

Jeg har på fornemmelsen, at det skyldes en ændring i forbindelse med de nye målsætninger, for det har virket fint før, men kan nogen bekræfte det?

Ping David Lorentzen ?

Hi, I’m Torben Andersen

7 Comments

  1. Torben Andersen Jeg er lige på farten og er ikke helt gode venner med mobil app’en…

    Jeg er ikke helt hundrede på hvad det er du mener. Men er det fordi du tror at handlinger er det samme som konverteringer? Altså en bestilt opstilling eller kontakt til mægler?

  2. Jeg har tidligere brugt de samme pixels til andre kampagner, og her fik jeg f.eks. 2-4 konverteringer på måske 150 kliks. Det lød umiddelbart rimeligt.

    Det stod angivet i “Handlinger” kolonnen, der nu i stedet viser et tal, der ligger ganske tæt på antal kliks.

    Nu kører jeg på dansk, men jeg har slet ikke nogen kolonne med “konverteringer” i Power Editor. Til gengæld ser jeg nu, at der er en “Resultater” kolonne i annonceadministratoren på websitet. Her kan jeg se “konversionerne”. Jubii.

    Men lidt crap at jeg ikke kan nøjes med at se på stats i Power Editor 🙁

  3. Torben Andersen s’lidt. Du ved godt at du kan ændre på hvad du ser af kolonner i annoncer / kampagne-feltet, ikke? Måske der er en kolonne med konverteringer der kan slås til. Jeg er stadig på mobil så kan ikke lige tjekke

Leave a Reply to Torben Andersen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *