Hvad mener I? Jeg kan godt afsløre, at jeg ikke er enig. Efter min ydmyge mening tyder det på, at der er noget galt med produktet og firmaets arbejdsgange, hvis en kunde har brug for at henvende sig om og om igen og er så utryg ved firmaet, at han har brug for en “ambassadør”

Originally shared by Lene Kristensen

Én fantastisk medarbejder gør kunden til den bedste ambassadør – Det er hvad kundeservice bør være!

http://blog.centerofgravity.dk/2014/01/17/umage-giver-mage-en-hyldest-til-henrik/#.UulNxZmSrH1.google_plusone_share

Hi, I’m Jannik Lindquist

7 Comments

  1. Med hensyn til kundeserviceaspektet, så melder der sig nogle spørgsmål. Er det generelt for Telenor at hver kunde får tildelt en fast medarbejder, de kan tage kontakt til lige gyldigt, hvad henvendelsen drejer sig om? Eller er det kun forfatteren her, der får denne behandling, eller måske i virkeligheden selv har taget denne behandling, fordi han ikke kan finde ud af at henvende sig til den rigtige afdeling?

    Jeg læser ikke, at forfatterens lovprisning af ambassadøren handler om utryghed ved firmaet. Jeg læser heller ikke, at der er et behov for at henvende sig om og om igen – der har jo været konkrete og helt forståelige grunde til kontakten.

  2. Jeg synes måske ikke det er så underligt at man gerne vil have et navn, eller ansigt om man vil, at knytte op på sit kundeforhold. Der er mange der bliver i banken fordi de ikke vil skuffe den søde rådgiver som altid har hjulpet dem. Også selvom det koster tusindvis af kroner ekstra.

    Det er menneskeligt at man gerne vil føle sig værdsat, også i kundeforhold.

  3. Synes jeg ikke er pointen Jannik Lindquist Det er utopisk at tro, at du kan stille alle kunder tilfredse. Tager vi teleselskabet som eksempel, er det langt fra kun, når selskabet har problemer, at du skal have fat i dem. Det kan være flytning, nyt SIM-kort, ændring af abonnement, osv. 

    Er enig i at god kundeservice og marketing er stærkt forbundet. Kan du overgå folks forventninger og være en smule mere venlig og imødekommende, er der gode chancer for at kunderne husker dig for noget godt og måske endda komme igen eller anbefale dig til andre.

    Underligt nok er der ingen medarbejdere i caféer og butikker i København der har hørt om det….

  4. Claus Pedersen Efter min mening er det kun i teorien, at det styrker kundeforholdet, at kunden sender alle sine henvendelser til én person. I praksis tenderer det til ikke kun at løse problemer men også skabe dem, da det dels forøger ekspeditionstiden (da den påpgældende medarbejder måske ikke er til rådighed), dels let kan komplicere sagen yderligere, da det sjældent er tilfældet, at én medarbejder kan være ekspert i alt

  5. Joakim Ditlev Point taken. Men efter min mening fokuseres der ofte for meget på holdninger og for lidt på løsninger både hos kunder og hos firmaer, når der tales kundeservice. Alverdens ekstra imødekommenhed kan ikke kompensere for en dårlig eller mangelfuld løsning af kundens problem 

Leave a Reply to Jannik Lindquist Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *