Hej!
Hej!
Hvordan får jeg sat GA til at vise hvor mange kunder, der ser en video sekvens og hvor langtid de ser den.
Det er en youtube video.
Jeg er med på at jeg skal ind administrator.
Hej!
Hvordan får jeg sat GA til at vise hvor mange kunder, der ser en video sekvens og hvor langtid de ser den.
Det er en youtube video.
Jeg er med på at jeg skal ind administrator.
Jeg er ikke helt sikker på, at GA kan vise netop det.
Derimod ved jeg, at det er en del af Youtubes egen Analytics, der forresten er meget detaljeret i forhold til visninger, antal minutter og den slags.
Om det kan linkes til GA via noget API eller noget har jeg ikke en idé om.
Jeg er ikke helt sikker på, at GA kan vise netop det.
Derimod ved jeg, at det er en del af Youtubes egen Analytics, der forresten er meget detaljeret i forhold til visninger, antal minutter og den slags.
Om det kan linkes til GA via noget API eller noget har jeg ikke en idé om.
Hej jeg var vidst ikke helt præcist i mit spørgsmål.
Under målbeskrivelse og type, er der 4 valg muligheder:
Destinationeksempel: tak.html
Varighedeksempel: fem minutter eller længere
Sider/skærmbilleder pr. besøgeksempel: tre sider
Hændelseeksempel: afspillede en video
Det er det sidste punkt, jeg tror der kan anvendes, da det netop er nævnt som eksempel.
Ja, det er en youtube video jeg har, men den er indlejeret mit domain.
Det jeg ikke kan finde ud af er hvad der skal skrives i hændelsesbetingelser.
Hej jeg var vidst ikke helt præcist i mit spørgsmål.
Under målbeskrivelse og type, er der 4 valg muligheder:
Destinationeksempel: tak.html
Varighedeksempel: fem minutter eller længere
Sider/skærmbilleder pr. besøgeksempel: tre sider
Hændelseeksempel: afspillede en video
Det er det sidste punkt, jeg tror der kan anvendes, da det netop er nævnt som eksempel.
Ja, det er en youtube video jeg har, men den er indlejeret mit domain.
Det jeg ikke kan finde ud af er hvad der skal skrives i hændelsesbetingelser.
Hej Søren
Du kan (stort set) kun spore indlejrede Youtube videoer hvis du følger denne vejledning: http://www.cardinalpath.com/youtube-video-tracking-with-gtm-and-ua-a-step-by-step-guide/
Det du henviser til som det sidste eksempel, er blot nævnt hvis du bruger event tracking sammen med en videoløsning, der tillader tracking (hvilket Youtube gør – blot meget omstændigt). Ejer/hoster du din egen video (uden om Youtube) kan du f.eks. let tilføje en CTA “Afspil video”, som sender et event, når du klikker på den.
Der findes også andre (ofte betalings-) video-hosts end Youtube, som har indbygget GA event tracking i deres videoafspiller og embed kode.
Hvis du dog insisterer på at bruge Youtube, så er der ikke så mange alternativer end at følge den glimrende gennemgang fra Cardinal Path.
Hej Søren
Du kan (stort set) kun spore indlejrede Youtube videoer hvis du følger denne vejledning: http://www.cardinalpath.com/youtube-video-tracking-with-gtm-and-ua-a-step-by-step-guide/
Det du henviser til som det sidste eksempel, er blot nævnt hvis du bruger event tracking sammen med en videoløsning, der tillader tracking (hvilket Youtube gør – blot meget omstændigt). Ejer/hoster du din egen video (uden om Youtube) kan du f.eks. let tilføje en CTA “Afspil video”, som sender et event, når du klikker på den.
Der findes også andre (ofte betalings-) video-hosts end Youtube, som har indbygget GA event tracking i deres videoafspiller og embed kode.
Hvis du dog insisterer på at bruge Youtube, så er der ikke så mange alternativer end at følge den glimrende gennemgang fra Cardinal Path.
Som så mange andre er inde på, så kan det ikke lade sig gøre uden noget ekstra tracking. Lad dig ikke narre af den utrolig dårlige, danske oversættelse “Hændelseeksempel: afspillede en video”.
Den måde det fungerer på er, at man indsætter noget ekstra tracking kode, der fyrer en Google Analytics Event af, f.eks. når der bliver startet, stoppet eller pauset en video. Disse events (eller på dansk, gys, “hændelser”) bliver så samlet op i Analytics, og du kan nu bruge det til alt muligt efter behov. F.eks. at sige, at når en bruger trykker på Play på en video, så vil du se det som et (mikro) mål.
Hvis du bruger WP, så er der sikkert en plugin til det.
I andre tilfælde, så har jeg selv brugt dette lquery lib (advarsel, some coding required).
https://code.google.com/p/jquery-ytiframetracker/
Som så mange andre er inde på, så kan det ikke lade sig gøre uden noget ekstra tracking. Lad dig ikke narre af den utrolig dårlige, danske oversættelse “Hændelseeksempel: afspillede en video”.
Den måde det fungerer på er, at man indsætter noget ekstra tracking kode, der fyrer en Google Analytics Event af, f.eks. når der bliver startet, stoppet eller pauset en video. Disse events (eller på dansk, gys, “hændelser”) bliver så samlet op i Analytics, og du kan nu bruge det til alt muligt efter behov. F.eks. at sige, at når en bruger trykker på Play på en video, så vil du se det som et (mikro) mål.
Hvis du bruger WP, så er der sikkert en plugin til det.
I andre tilfælde, så har jeg selv brugt dette lquery lib (advarsel, some coding required).
https://code.google.com/p/jquery-ytiframetracker/
Fik du løst dit problem?
Fik du løst dit problem?