Hvordan får man brandsøgninger væk fra organisk trafik?

Før i tiden kunne man få brandsøgninger væk fra den organiske trafik ved at tilføje linjer som disse i sporingskoden:

pageTracker._addIgnoredOrganic(“virksomhedsnavn”);

pageTracker._addIgnoredOrganic(“virksomhedsnavn.dk“);

Virker det stadig efter Google er gået over til https? Og hvis ikke, findes der noget alternativ?

Hi, I’m Lars Skjoldby

6 Comments

  1. Det kan du ikke. You’re screeeeeewed!

    Eneste mulighed er, at sjusse dig lidt frem til lidt relationelle data fra andre kilder. Altså gå i Webmaster Tools eller Adwords og se, hvor mange brandsøgninger der er vs. non-brand. Og så bruge det procenttal oppe i hovedet, når du kigger på dataene i Analytics.

  2. Det kan du ikke. You’re screeeeeewed!

    Eneste mulighed er, at sjusse dig lidt frem til lidt relationelle data fra andre kilder. Altså gå i Webmaster Tools eller Adwords og se, hvor mange brandsøgninger der er vs. non-brand. Og så bruge det procenttal oppe i hovedet, når du kigger på dataene i Analytics.

  3. Ja, så længe det gælder de organiske søgninger fra Google. Bevæger man sig lidt ud i verden, så findes der utroligt nok andre søgemaskiner, som ikke har problemer med at levere de data til Analytics (læs: Søgemaskiner, der ikke er oppe og skændes med NSA :-P).

  4. Ja, så længe det gælder de organiske søgninger fra Google. Bevæger man sig lidt ud i verden, så findes der utroligt nok andre søgemaskiner, som ikke har problemer med at levere de data til Analytics (læs: Søgemaskiner, der ikke er oppe og skændes med NSA :-P).

Leave a Reply to Lars Skjoldby Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *