Hi, I’m Jesper Christensen

22 Comments

  1. Syntaksen i UA (analytics.js) er ga(‘send’, ‘pageview’, ‘page path’]);,

    hvor den i den gamle (ga.js) er _gaq.push([‘_trackPageview’, page_path);

    Den sidste page path variabel er valgfri. Hvis du medtager den, er det en virtuel sidevisning og hvis du udelader den, spores det som en normal sidevisning.

    Du kan læse mere om syntaksen her: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/pages

    Må jeg spørge, hvorfor du sporer søgning med sidevisninger?

  2. Syntaksen i UA (analytics.js) er ga(‘send’, ‘pageview’, ‘page path’]);,

    hvor den i den gamle (ga.js) er _gaq.push([‘_trackPageview’, page_path);

    Den sidste page path variabel er valgfri. Hvis du medtager den, er det en virtuel sidevisning og hvis du udelader den, spores det som en normal sidevisning.

    Du kan læse mere om syntaksen her: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/pages

    Må jeg spørge, hvorfor du sporer søgning med sidevisninger?

  3. Jesper Christensen, hvis dit site ellers opfører sig som de fleste i forhold til hvordan sitesøgninger håndteres, så vil jeg anbefale dig at kaste et blik på dette tidligere spørgsmål og ikke mindst svarene: https://plus.google.com/u/0/+KimSchjeltved/posts/DHVB6g8d5D1

    Hvis dit site er triudstyr.dk, så er det korrekt, at man ikke kan bruge standardmåden at implementere sporing af søgeresultater på.

    For at undgå misvisende data pga. de ekstra virtuelle sidevisninger, så ville jeg nok vælge at spore søgningerne som events… OG HUSK at spore de søgeord, hvor brugernes søgninger giver nul resultater – der ligger meget guld gemt i at vide, hvad der søges efter, men hvor man ikke har produkterne (eller har kaldt produkterne noget andet).

  4. Jesper Christensen, hvis dit site ellers opfører sig som de fleste i forhold til hvordan sitesøgninger håndteres, så vil jeg anbefale dig at kaste et blik på dette tidligere spørgsmål og ikke mindst svarene: https://plus.google.com/u/0/+KimSchjeltved/posts/DHVB6g8d5D1

    Hvis dit site er triudstyr.dk, så er det korrekt, at man ikke kan bruge standardmåden at implementere sporing af søgeresultater på.

    For at undgå misvisende data pga. de ekstra virtuelle sidevisninger, så ville jeg nok vælge at spore søgningerne som events… OG HUSK at spore de søgeord, hvor brugernes søgninger giver nul resultater – der ligger meget guld gemt i at vide, hvad der søges efter, men hvor man ikke har produkterne (eller har kaldt produkterne noget andet).

  5. Esben Rasmussen da det er en ændring i sidevisning sporingen så påvirkes antallet jo ikke. Du får langt fra lige så brugbare data med events på interne søgninger.

    Nogle systemer har ikke søge ordet med i URL som standard, fx synes jeg ofte det ses ved drupal sites.

  6. Esben Rasmussen da det er en ændring i sidevisning sporingen så påvirkes antallet jo ikke. Du får langt fra lige så brugbare data med events på interne søgninger.

    Nogle systemer har ikke søge ordet med i URL som standard, fx synes jeg ofte det ses ved drupal sites.

  7. Jacob Kildebogaard Jeg læser det som om han bruger virtuelle sidevisninger til at tracke søgninger. Det vil selvfølgelig gøre det muligt at benytte GA’s egen sporing af søgninger, men han vil da også få et højt antal sidevisninger på en søgeresultatside, som så ikke findes.

    Hvis det var min hjemmeside, så ville jeg foretrække at spore søgninger med events frem for virtuelle sidevisninger… så slap jeg for bøvlet med de ekstra falske sidevisninger. 🙂

  8. Jacob Kildebogaard Jeg læser det som om han bruger virtuelle sidevisninger til at tracke søgninger. Det vil selvfølgelig gøre det muligt at benytte GA’s egen sporing af søgninger, men han vil da også få et højt antal sidevisninger på en søgeresultatside, som så ikke findes.

    Hvis det var min hjemmeside, så ville jeg foretrække at spore søgninger med events frem for virtuelle sidevisninger… så slap jeg for bøvlet med de ekstra falske sidevisninger. 🙂

  9. Esben Rasmussen normalt har jeg også den holdning generelt set, men absolut ikke her. Dels kan man let blot justere den egentlige URL frem for at spore en ekstra. Og dels mister du super data hvis du kun sporer med event.

    “Andel besøg med interne søgninger” – siger en masse om usability, vigtigheden mv.

    “% søgeafslutninger” er en fantastisk metric. Fortæller hvor god eller dårlig søgefunktionen/søgeresultatet er generelt og ift det specifikke søgeord.

    To tal jeg gerne investerer en ekstra sidevisning på at få.

  10. Esben Rasmussen normalt har jeg også den holdning generelt set, men absolut ikke her. Dels kan man let blot justere den egentlige URL frem for at spore en ekstra. Og dels mister du super data hvis du kun sporer med event.

    “Andel besøg med interne søgninger” – siger en masse om usability, vigtigheden mv.

    “% søgeafslutninger” er en fantastisk metric. Fortæller hvor god eller dårlig søgefunktionen/søgeresultatet er generelt og ift det specifikke søgeord.

    To tal jeg gerne investerer en ekstra sidevisning på at få.

  11. Jacob Kildebogaard helt enig. Justering af CMS så url fremkommer er klart at foretrække. Og de metrics du nævner er klart væsentlige. Min oplevelse er dog, at de kræver en vis analytisk modenhed før man benytter dem. Du har selvfølgelig en pointe i, at skulle man finde på at bruge dem senere, så kan man ligeså godt implementere det nu i stedet for når behovet melder sig.

  12. Jacob Kildebogaard helt enig. Justering af CMS så url fremkommer er klart at foretrække. Og de metrics du nævner er klart væsentlige. Min oplevelse er dog, at de kræver en vis analytisk modenhed før man benytter dem. Du har selvfølgelig en pointe i, at skulle man finde på at bruge dem senere, så kan man ligeså godt implementere det nu i stedet for når behovet melder sig.

Leave a Reply to Esben Rasmussen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *