Spørger, fordi jeg leder efter guidance 😉 (Og det er svært at guide sig selv, uanset hvor meget kommunikationsrådgiver jeg er).

Er der nogle af jer, der har erfaring med den form for advertising, hvor man fx på Facebook booster opslag, der omhandler et produkt – betalt af producenten? Så boostingen betales af ‘kunden’?

Hi, I’m Munter Marie-Louise

4 Comments

  1. Vi sælger en pakke-løsning i form af en to-ugers kampagne for et opslag med link til deres boligpræsentation. For kunder hos vores mæglere er “afsenderen” den lokale mæglers side. For selvsælgere er det RobinHus’ centrale side.

    Vi opkræver en pris på 495 kr. for kampagnen, hvilket dækker udgiften til Facebook og vores tidsbrug ved opsætningen (som endnu kun er delvist automatiseret).

    Vores målgruppe er jo private uden de store forudsætninger, så vi holder produktet og kommunikationen enkel. Men man kan jo aftale sig frem til hvad som helst.

    Det du omtaler minder jo meget om producenter, der betaler for at være med i COOPs reklameavis. Så det er jo velkendt.

  2. Tak for vidensdeling, Torben. Og ja, du har jo ret i sammenligningen med tilbudsaviser. Ved ikke hvor udbredt det er blandt blogs, men kigger på alle former for revenue og følger med i, at fx ad blocks bliver store, sponsored stories mister troværdighed osv. Spørgsmålet er, hvordan man bedst sammensætter en strategi for at kapitalisere på mange følgere. Jeg er på sagen og dette var en lille uafklaret del – så tak for dit bidrag!!!

Leave a Reply to Torben Andersen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *