Vi har ca. 10 webshops, og jeg har forsøgt at lave en rollup Analytics konto, hvor alle data samles i. Rollup trackingen implementeres ved hjælp af Tag Manager. Hver shop har desuden sin egen Analytics, der ligger direkte i HTML’en.

Jeg kan godt få al den normale tracking til at køre, men kan sgu ikke hitte ud af at få e-commerce trackingen til at fungere.

Vi har et fint dataLayer på kvitteringssiden, og starter jeg Tag Manager op i debug mode, kan jeg se at den også kan finde ud af at læse det.

Trackingen har jeg pt. sat op som to forskellige Tags i Tag Manager. En til alle de normale sider, og som eksperiment en til transaction tracking på kvitteringssiden (har forsøgt kun med én).

Rollup transaction tag’et er sat op som Track Type: Transaction, og jeg har givet begge rollup trackers deres eget, ens Tracker Name. Rollup kontoen er desuden sat op som Universal Analytics, og jeg har prøvet med “enhanced ecommerce” slået både til og fra.

Hvad gør jeg galt her? Har aldrig prøvet at køre ecom tracking via TagMan, så jeg ved ikke lige om jeg har glemt noget. Skal der f.eks. sættes en macro op, så tag’et kan fange dataLayeret? Eller hvad kan jeg gøre for at fejlfinde på det yderligere?

Hi, I’m xirb

2 Comments

Leave a Reply to Søren Sprogø Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *