Vi skal også have noget content marketing, lidt af det der omnichannel og måske noget neuromarketing og nudging :-D
Vi skal også have noget content marketing, lidt af det der omnichannel og måske noget neuromarketing og nudging 😀
Originally shared by Nicolai Lønne
Kunden: Vi vil gerne have disse ord inkluderet en masse gange på siden
Konsulenten: Hvorfor?
Kunden: Fordi det er SEO ord som vores konkurrent ranker nummer 1 på
Konsulenten: Jamen der er ingen søgninger på de der ord?!
Kunden: Nej men vores konkurrenter ranker på dem!
Konsulenten: Men… der er ingen søgninger på de ord.
Kunden: Hvad mener du?
Konsulenten: På verdensplan er der ingen som søger efter de der ord!
Kunden: Nej men vores konkurrent ranker på de ord så det vil vi også
Konsulenten: Jeg kommer til at fortryde dette opfølgende spørgsmål, men vil I rent faktisk have at jeg fjerner fokus fra andre opgaver som giver os rankings på ord som der er søgevolumen på?
Kunden: Altså min chef søger på de ord og han siger at konkurrenterne ranker på de ord. Altså er de vigtige!
Konsulenten: Jeg stiller mig lige ude i regnen og drikker en kop kaffe!
Ja, det er nok det dummeste jeg længe har hørt… At drikke kaffe i regnvejr giver jo ingen mening, da den så bliver fortyndet!!
Jeg gætter på det er Jyske Bank som er kunden:) Har hørt det er sådan de træffer beslutninger.
Nicolai Lønne
Mads Gorm Larsen Det kunne sikkert have været Jyske Bank også – eller en vilkårlig anden stor virksomhed. Synes at have oplevet underligheder i mange store virksomheders marketingafdelinger.
De her er mere internationale, så det er tilmed på verdensplan der ingen søgninger er på de ord de synes jeg skal bruge tid på 🙂