Must read og en af forklaringer på at vi elsker adblock, donottrackme osv. 

Sorry reklamefolk, I havde muligheden med har screwet alting op….

Originally shared by Thomas Baekdal

When Tracking Goes Wrong

I visited IKEA’s website because I wanted to buy a new floor lamp, a short time later, I got a SMS from a scammer who were trying to give me a IKEA gift certificate. 

The question is… how the heck did my data about visiting IKEA end up in the hands of a scammer? Read the details here: https://www.baekdal.com/blog/when-tracking-goes-wrong/

https://www.baekdal.com/blog/when-tracking-goes-wrong

Hi, I’m Anders Rosenqvist

4 Comments

  1. Super godt spørgsmål Søren Riisager  og hvis jeg havde det sande svar, så havde jeg nok travlt med at tage rundt på turne. 

    Ingen tvivl om jeg virkelig ikke vil bryde mig om at få nettet lukket ned bag betalingsmure. På den anden side, så synes jeg at medier har en evne til at plaster til med bannere således det ødelægger UX og sløver min computer.

    Det der slår mig i denne her debat, er manglende evne til at tænke ud af boksen.

    F.eks. hvorfor laver medierne ikke affiliate aftaler som er matchende til deres relevante content? Man kunne jo så lave en hidsigt CPA+CPC deal + reklamedeal ud af det med annoncørerne (som så får det eksklusivt på sitet og lur mig om man ikke ville være interesseret i sådan en deal som annoncør?) 

    Ikke at det kan redde hele business, men har set sådanne aftaler giver overraskende store beløb.

    Eller lave en betalingsmodel ala

    Thomas Baekdal. Måske har du (Thomas Baekdal ) lyst til at sige et par ord om dine erfaringer med at låse content bag ved en betalingsmur? 

    any other takes? 

  2. Jeg er fan af Affiliate, men ikke af at medier skal bruge det i forbindelse med deres redaktionelle artikler, “Money talks” og det kan give nogle vinkler på historier som ikke er til gav for mig som læser

Leave a Reply to Anders Rosenqvist Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *