Jeg ser ofte med den nye Universal tracking og ehandelssystemer der åbner checkout i en popup på et subdomæne (eller 3. part), at ens shop domæne står som den kilde der skabte konverteringen. 

Det kan som regel løses med en “henvisningsekskludering”. 

Men de der allerede har været forbi siden og været på checkout page – de vil lede til at de stadig vil få shop domænet som konverteringskilde. 

Kan jeg på nogen måder fjerne deres cookie eller noget. 

For nu, 1 år efter, optræder der stadig en del af den slags konverteringer i en Google Analytics konto. 

De er 100% tilbagevendende besøgende.

Hi, I’m Brian Brandt

8 Comments

  1. Jeg oplever ofte at folk tror det er nok at lave henvisnings ekskludering. Det er det ikke, cross domain tracking er stadig et must. Eneste måde du kan gøre noget er at justere cookie levetiden i setup.

  2. Jeg oplever ofte at folk tror det er nok at lave henvisnings ekskludering. Det er det ikke, cross domain tracking er stadig et must. Eneste måde du kan gøre noget er at justere cookie levetiden i setup.

  3. @Jacob- Ved du om der findes eksterne betalingsgateways, der giver mulighed for at smække en Google Tag Manager container ind i deres kode? Det fjerner ikke behovet for cross-domain tracking, men jeg tænker, at det eksempelvis må gøre det nemmere at få steps i check-out funnel fyret korrekt af?

  4. @Jacob- Ved du om der findes eksterne betalingsgateways, der giver mulighed for at smække en Google Tag Manager container ind i deres kode? Det fjerner ikke behovet for cross-domain tracking, men jeg tænker, at det eksempelvis må gøre det nemmere at få steps i check-out funnel fyret korrekt af?

Leave a Reply to Troels Kjems Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *