Jeg har problemer med at integrere VWO med GA (universal) – der bliver ikke sat nogen custom dimension i GA. Jeg tænker, om VWO måske ikke kan finde account prefix’et for GA kontoen idet GA er implementeret via Google Tag Manager? Er der nogen, der har erfaring med netop dette setup? 

Hi, I’m Rolf Pedersen

3 Comments

  1. Er det korrekt forstået at du bruger GTM på sitet til at sende data til Universal Analytics?

    Hvis ja, så skal du gøre følgende:

    1. Under Settings > Other i VWO skal du hakke af i Google Tag Manager under “Integrate with third party products”. Dette pusher en variabel ind i dataLayer med Campaign-[ID] som key og variation som value. Dvs. hvis det fx er campaign 13 i VWO og variation 3 så vil den indeholde “Campaign-13” som key og “3” som value. Disse data skal fanges med GTM.

    2. I GTM opsætter du en dataLayer variable med navnet på din campaign, fx Campaign-13.

    3. I dit Pageview Tag kan du nu sende denne variabel med som Custom Dimension. Husk at opsætte en Custom Dimension i Google Analytics først og indtast ID’et i GTM.

    Håber det giver mening?

Leave a Reply to Jacob Worsøe Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *