Hej Eksperter – jeg har et spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med.
Hej Eksperter – jeg har et spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med.
Når jeg kigger på at optimere tekster og produkter rammer jeg den mur som Google Analytics har sat op ang. “organic search” – “keywords” hvor 93% af min trafik er (Not Provided).
Jeg er med på hvorfor – men jeg vil virkelig gerne vide hvad der søges på for at fremhæve de enkelte produkter og eller lave mersalg omkring dem.
Er der nogen her som kan give forklaring på hvordan jeg finder ud af, hvad der gemmer sig under (Not Provided, keywords) ?
vi ses derude !
/Søren
Gå ind i Google Webmaster Tools og kig under Søgetrafik >> Søgeforespørgsler. Der kan du se en liste med søgeord, som skaber trafik til dit site.
Det er desværre ikke helt på niveau med GA, hvor man tidligere kunne se, hvilke ord der solgte hvilke produkter, men det er klart bedre end intet.
Det forudsætter selvfølgelig, at du har koblet dit website på Google Webmaster Tools 🙂
Kig også på landingpages i Google Analytics for at udlede hvilke søgeord, de enkelte landingpages bliver fundet på!
Esben Rasmussen takker 🙂 det var langt lettere end jeg havde regnet med 🙂 #optur
og også tak til dig Torben Grue det vil jeg kigge nærmere på.
Hvis i vil tracke forskellen på to knapper på en landingside. Hvilket værktøj ville i så bruge? Jeg er ude efter en løsning hvor jeg kan holde dem op mon hinanden og sige 100% kom på landingsiden. 53% valgte blå knap 45% rød og resten skred uden at klikke… kind of 🙂
Det kommer selvfølgelig helt an på dit behov. Jeg har tidligere arbejdet med Visual Website Optimizer og synes det fungerer rigtigt godt.
Vi koblede det på Google Analytics, så brugerne i GA blev opdelt i to segmenter afhængigt af om de så testen eller den originale variant. Det var guld værd, da vi så direkte kunne aflæse effekten i kroner og øre i salg i GA.