Christian Brix

Det er SVÆRT at finde et god tool/service, der kan hjælpe til PROJEKTSTYRING og SAMARBEJDE….

Det er SVÆRT at finde et god tool/service, der kan hjælpe til PROJEKTSTYRING og SAMARBEJDE….

Det største problem med den slags tools er nemlig, at de kan så meget, at sætte samarbejdet op og bruge tool’et bliver en alt for stor del af dit arbejde.

www.BaseCamp.com er den mest populære, men halvdyr og måske ikke lige det du søger. De gør det dog helt OK mht. enkelthed. Men du bør overveje om du kan klare dig med mindre:

www.FreedCamp.com minder meget om BaseCamp, men gratis som udgangspunkt. Mangler dog “1-page overblikket” fra BaseCamp

www.asana.com KISS: primært en pimpet to-do-liste, med styring af projekter, tags og folk, inddeling i overskrifter m.v… Det understøtter forskellige genveje, så hvis man kommer ind i det, så kan det formentlig blive meget hurtigt at arbejde i. Virker ikke i IE (eller kun med Chrome Frame),

www.wunderkit.com: (Af folkene bag den dejlige ToDoliste Wunderlist): Også en udvidet to-do-liste, med tags, users, forskellige lister m.v. Dog udvidet med Noter – og så kan man tilføje Apps af forskellig vis..

www.trello.com: Måske kan man klare planlægningen endnu mere simpelt med en stor fælles online opslagstavle? Trello giver opslagstavlen nye funktioner med mulighed for at de ting man pinner (og frit kan flytte/sortere) kan være alt fra vedhæftede filer til to-do-lister..

www.do.com – meget basic med projekter, to-do, filer og noter..

Endnu har jeg ikke selv fundet det perfekte tool til formålet, men måske noget af ovenstående kna løse præcis dine behov..

-Bruger du et tool allerede? Hvilket? Hvorfor?

🙂

http://www.FreedCamp.com

Hi, I’m xirb

9 Comments

  1. Jeg kan godt lide at bruge Basecamp til den slags miniprojekter jeg kører – få lavet et logo, få lavet et webdesign, få en anden til at kode det og lægge det op osv. 

    Det er som en forbedret emailfunktion cirka.

    Men det er ikke systemet du skal bruge til et stort kompliceret projekt. Dér er svaret vel stadig Gode Gamle MS Project?

  2. Jeg tænker at en stor del af udfordringerne handler hvorvidt deltagerne i projektet er vant til (og strukturerede nok) at bruge sådan et tool. Jeg kan i hvert tydeligt mærke, at jeg ikke har fundet den rigtige fremgangsmåde der skaber overblik og effektivitet.

  3. Ms Project er nok svaret hvis det er virkeligt stort og komplekst – men så skal man netop være erfaren i det som Mikael er inde på – ellers bør man efter min erfaring afsætte de første mange dage bare til at lære at bruge toolet.. Drømmeværktøjet må være så let som en todo-liste at gå til, men skalerbart så afhængigheder af delprojekter mv kan opsættes hvis nødvendigt.. Har kun snuset til BaseCamp – kan det ikke “skalere”..?

  4. Mikkel Skovgaard jeg har faktisk kigget på Active Collab udefra – men kun ultrakort (via link i sådan en “20 alternatives to Basecamp”-artikel, men den er let at huske pga. de hotspots på forsiden) – men vil kigge nærmere på den, når du har gode erfaringer.. Der skal dog evt. sates lidt hårdede, hvis den vælges da det ikke er månedlig betaling men “one time” + updates.

    Men lyder da lige i øjet med jeres interne værktøj – så får Stofa da også lidt nørd-bonuspoint, hvis det frigives som open source, WTFPL (http://en.wikipedia.org/wiki/WTFPL) eller noget andet man må bruge.. 🙂

Leave a Reply to Mikael Rieck Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *