Adwords:

Ang. budget til annoncering vs. til opsætning/opfølgning:

Hvad bruger I af tommelfinger-regel om, hvor stor en andel et budget, det er fornuftrigt at bruge på opsætning/opfølgning?

Måske skal vi konkretisere, for at input er mulige:

Der må jo klart være forskel på, hvor meget det kan betale sig at lægge i opsætning og opfølgning, hvis budgettet fx ligger på 2.000kr/md. end når det ligger på 15.000kr./md. – hvad ville du forvente at skulle lægge af indsats i hvert af de tilfælde? Både køber og sælger af Adwords-ydelser er naturligvis meget velkomne.

(Disclaimer: Det siger jo sig selv, at “det kan man ikke svare på”, og at “det kommer an på en konkret vurdering”. Selvsagt! Så lad være med at sige det. Med mindre du udelukkende gerne vil fremhæve hvor professionel du selv er, så er det OK. 🙂 Men smid noget på bordet – vi snakker jo bare grove, (individuelle) skud fra hoften og tommelfinger-regler, der ikke kan bruges til noget direkte uden kontekst. Tak! 🙂 )

Hi, I’m xirb

One Comment

  1. Mit eget skud fra hoften (og “my hips don’t lie” som hende columbianeren synger):

    Opsætning:

    Her er det sværrest ikke at falde i bare at sige “det kommer an på”, for det gør det. Men det siger sig selv. 😉 Så mit løse skud må være:

    4-5 timer på den lille kampagne og 15-20 timer på den store alt i alt.

    Opfølgning:

    Jeg vil tro, at det for mit vedkommende tit ender på at omkring 10% af årsbudgettet på opfølgning i meget store træk. Måske lidt mere for den lille kampagne, da der jo også er en minimumsforbrug, hvis man overhovedet skal kunne nå at logge ind og gøre noget. Og sandsynligvis  lidt mindre for den store kampagne, da der ikke nødvendigvis følges op hver måned.

    Jeg har dog en fornemmelse af, at at mange dedikerer en større del af budgettet til både opsætning og løbende  opfølgning (og også har succes dermed)…

    Hvad siger ud..?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *