Hej alle i store talenter
Hej alle i store talenter
Jeg blev kontaktet af et konverteringsfirma, som synes vores webshop ikke er brugervenlig! Og derfor ikke får nok konverteringer.
Synes I også det? – Og hvis ja, hvad er galt efter jeres mening.
Min / vores webshop er – www.WorkGear.dk
På forhånd tusind tusind tak for jeres tid 🙂
(Hvis indlægget ikke passer ind her fjerner jeg det naturligvis)
Hvor meget (eller lidt) konverterer I da på nuværende tidspunkt?
Jeg har altid haft det svært med produktnavigation via brands. Ville det give mening for jeres målgruppe, hvis I istedet for “Mascot, Workzone etc” lavede navigation via produktkategorier “jakker, t-shirts” etc?
Mikael Rieck Kousgaard skal man skrive det her i et åbent forum? Ellers skriver jeg gerne en mail til dig med det 🙂
Og og tusind tak for alle The Industrious Geeks podcast! Lige i dette minut blevet færdig med dem alle! Virkelig meget god viden, jeg har lært meget af.
Christian Rasmussen Man kan skrive lige hvad man vil. Men det er selvfølgelig en personlig vurdering. Umiddelbart kan jeg ikke forstå, at folk holder kortene så tæt til kroppen. Jeg mener… hvis du siger 5%, hvad skulle konkurrenterne så bruge det til? Der kan jo være mange grunde til at I konverterer godt.
Ved at spille med åbne kort, så kan det være at andre kan byde ind med niveauer de kender til fra andre shops.
Filip Rasmussen tak, ja det ville det nok! Vi har talt lidt om simpelhen at på forsiden lave profession opdeling. Altså man ser en tømrer – elektriker – murer osv. Og når man trykker på dem kommer man til en kategori hvor der kun er relevante produkter for dem. A´la en murer kun ser hvide bukser – tømrer ser hængelomme arbejdsbukser osv. 🙂
Mikael Rieck Kousgaard giver dig så evigt ret 🙂
Konverteringsfrekvens for e-handel
0,94 %
Men den svinger utroligt meget! Den har været oppe på 5,2 % ved juletid.
Christian Rasmussen Har du tænkt på at tage fat i Nikolaj Astrup Madsen og hans http://www.shopdiagnose.dk/gratis/ ? – Det kunne være et godt sted at starte. Kunne I komme fra 1% til 2%, så vil det jo være en enorm forandring og noget som sagtens kunne være værd at kaste lidt penge efter.
Mikael Rieck Kousgaard mange tak 🙂 Det vil jeg gøre / se på. Og ja det ville der være stor forskel på!
“Eksperter” plejer kun at have ret 40-45% af gangene. Spørg dine brugere i stedet via http://brugertest.nu/
(disclaimer: ovenstående lyder lidt som en reklame, men jeg har altså intet med Brugertest.nu at gøre :-P))
Søren Sprogø Ha ha det tror jeg bestemt heller ikke 🙂 Tak for input!
Christian Rasmussen Jeg vil mene at din konverteringsrate sagtens kan forbedres, det er så et spørgsmål om hvor meget osv…
For at få et reelt billede af det, skal man forstå det marked du er i, og det gør du bedst selv.
Ved at tage et kig på dine analytics data og lave et par brugertests, så kan du blive så meget klogere på, hvad der kan gøres på din shop.
Hvis en person som mig skulle ind og hjælpe dig med din konvertering, ville det alligevel være det første jeg ville starte med inden jeg begyndte på noget som helst andet.