Vi er endt i en diskussion omkring 1 trins checkout på indkøbskurven, eller om man opnår lige så gode resultater med 2 trins checkout.

1 trins er med adresse, oversigt over indkøbskurven, samt fragt. 2 trins er oversigt over kurv, på trin 2 er der adresse, fragt. Til sidst for begge kommer man til betalingsvinduet. Men hvad er jeres erfaringer?

Hi, I’m Stefan Møller

14 Comments

  1. Min erfaring er, at så længe brugeren føler det giver mening og at de info, der præsenteres samt de som skal indtastes er relevante, så er det ok med op til tre eller fire trin.

    Her er det dog vigtigt at vise en tydelig procesoversigt, så brugeren kan følge med i, at han/hun kommer tættere på målet.

    For et checkout forløb vil jeg sige:

    1) Kort er godt

    2) Relevans er bedre (hvis mere længde giver mere relevans)

    3) Øget salg er bedst (flere relevante trin betyder bedre mulighed for opsalg)

  2. Min erfaring er, at så længe brugeren føler det giver mening og at de info, der præsenteres samt de som skal indtastes er relevante, så er det ok med op til tre eller fire trin.

    Her er det dog vigtigt at vise en tydelig procesoversigt, så brugeren kan følge med i, at han/hun kommer tættere på målet.

    For et checkout forløb vil jeg sige:

    1) Kort er godt

    2) Relevans er bedre (hvis mere længde giver mere relevans)

    3) Øget salg er bedst (flere relevante trin betyder bedre mulighed for opsalg)

  3. Der er altid ret stor splittelse i de brugertest jeg har foretaget omkring 1-page eller flere trin. Det der som regel gør sig gældende, er at det skal være overskueligt. Ofte bliver 1-page checkout meget uoverskueligt, og så har det ofte en skadelig effekt .. Folks hjerne kan ikke altid kapere alle de info de bliver stillet overfor på 1-page checkout – der er det bedre at slå lidt til deres hulemand, og gøre det simpelt i flere trin.. 

  4. Der er altid ret stor splittelse i de brugertest jeg har foretaget omkring 1-page eller flere trin. Det der som regel gør sig gældende, er at det skal være overskueligt. Ofte bliver 1-page checkout meget uoverskueligt, og så har det ofte en skadelig effekt .. Folks hjerne kan ikke altid kapere alle de info de bliver stillet overfor på 1-page checkout – der er det bedre at slå lidt til deres hulemand, og gøre det simpelt i flere trin.. 

  5. Vi har oprindeligt hældt til one-step, men jeg har følt at det blev for fyldt og enkeltheden forsvandt. Vi går med two-step (hvis man kan kalde det det) og så kører vi flere splittest på live miljøet. Men tak for jeres råd, de har været super og godt at høre at alle ikke er enige 🙂

  6. Vi har oprindeligt hældt til one-step, men jeg har følt at det blev for fyldt og enkeltheden forsvandt. Vi går med two-step (hvis man kan kalde det det) og så kører vi flere splittest på live miljøet. Men tak for jeres råd, de har været super og godt at høre at alle ikke er enige 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *