Kære netværk.

Jeg sidder og skal finde et godt værktøj, der primært kan hjælpe os med at lave split tests på vores sider. Vi har indtil videre benyttet Experiments i Analytics, men det er noget knald. Det fungerer ikke specielt godt.

Jeg har selv kigget på http://visualwebsiteoptimizer.com/ (pt. min favorit) og https://www.optimizely.com/ da funktionerne i disse dækker bredt. Men hvad kan du anbefale? Hvilket værktøj bruger du og hvad er fordele ved det?

Det må gerne koste penge og skal bruges på et site med flere 100.000 brugere om måneden 🙂

På forhånd tak for hjælpen.

Hi, I’m Nicolai Kirkbye

13 Comments

  1. Jeg har kun hørt godt om Visual Website Optimizer, og jeg ved at blandt andet Mikkel Skorkjær Kongsfelt anvender det.

    Så selvom jeg ikke selv har arbejdet med det, kan jeg ud fra hvad jeg hører og ser, anbefale det.

  2. De to værktøjer er så lige, at det næsten er et spørgsmål om temperament. Begge to har 30 dages free trial, så mit råd må være at prøve begge værktøjer af og se, hvad der passer jer bedst.

    Lige her og nu ville jeg ikke anbefale jer andre end de to – der er en grund til, at det er dem, I har hørt om. 

    Dog er VWO i gang med et partnerskab med Google Content Experiments (der rigtigt nok er noget hø i sig selv) på API-fronten, hvilket højst sandsynligt kommer til at betyde avanceret integration med Google Analytics, hvilket har været GCE’s eneste reelle force i min bog.

    Meget af det kan du dog lave selv med custom variables og advanced segments. 

  3. Jeg synes da Google Analytics Experiments er genialt. Nemt at gå til. Lækre data. Eneste ulempe er at det kun er A/B og ikke MVT. Hvad er jeres problem med det?

    Personligt synes jeg, at VWO er for langsomt og det spiller ikke altid godt sammen med IE7 og IE8. Men hvad pokker gør det? 😉

  4. Ekskluderer rigtigt nok altid IE7, når jeg tester i VWO. Og nu har du nok nogle kode-kompetencer, som ikke er alle forundt, Morten Vadskær. Det gør GCE lidt mere tilgængeligt 🙂

    Mit største problem med GCE er dog multi armed bandits-algoritmen, som man ikke kunne slå fra, sidst jeg testede med det. Synes den slog til alt for hurtigt i forhold til fordeling af trafik – der vil jeg hellere have fuld kontrol.   

  5. Helt enig med Niels Tybjerg at VWO er super godt værktøj. Optimizely er dog en værdig konkurrent og jeg vil oftest anbefale +Optimizely frem for VWO, da det er super nemt at anvende og samtidig giver adgang til meget avancerede test muligheder og tracking på splittests. Der er dog én ulempe ved +Optimizely. Ønsker du segmenteringsmulighed af besøgende i forhold til testopsætningen er du nødsaget til at abonnere den dyre guldpakke. Det er oftest svært at retfærdiggøre prisen med danske trafiktal.

  6. Morten Vadskær : Jeg er total grøn mht. splittesting – hvad er MVT? Og mener du at Google Analytics Experiments er fint til en lille webshop med max. 50 produkter? Er det gratis?

  7. Rigtig mange tak for alle kommentarerne. Det er virkelig værdsat!

    Der tegner sig en tendens omkring Visual Website Optimizer. Det var på forhånd også min favorit, og det værktøj, jeg havde hørt bedste om. Det vil jeg tjekke nærmere ud.

    Grunden til jeg ikke bryder mig om Experiments, Morten Vadskær er netop af samme grund, som Niels Tybjerg nævner.

    Jeg har startet to tests op, som allerede på første dag blev spoleret. Den ene pga. tre konverteringer mere end den anden version. Det var nok til at Experiments hældte stort set alle besøgende over på den “vindende” version. Det synes jeg ikke er ok. Man kan stadig se og måle konverteringsgraden for sine versioner, men når jeg kører en test, så skal trafikken fordeles lige i hele perioden medmindre jeg beder om andet. 

    Endnu en gang tak. Fedt der er så engagerede personer her på G+.

  8. Jeg vil godt anbefale Visual website optimizer… det er et god, solidt og brugervenligt værktøj… ja det koster lidt penge.. men det koster at få noget ordentligt

Leave a Reply to Morten Vadskær Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *