18 thoughts on “Er det muligt at lave et fælles dashboard, så man har et generelt overblik over sine profiler?

  1. En profil kan ikke modtage data fra en anden profil.

    Som jeg ser det, kan du løse det på to måder:

    1) lave et dashboard uden for Google Analytics. Du kan muligvis lave noget automatisk udtræk med Google spreadsheets.

    2) lave en ekstra sporing på tværs af dine domæner, så du har dine data samlet i én profil. Så skal du bare huske at bruge filtre til at inkludere domænenavnet, så du kan se, hvilket domæne det drejer sig om. I denne profil kan du oprette et dashboard, som giver et overblik baseret på data fra alle domæner.

  2. En profil kan ikke modtage data fra en anden profil.

    Som jeg ser det, kan du løse det på to måder:

    1) lave et dashboard uden for Google Analytics. Du kan muligvis lave noget automatisk udtræk med Google spreadsheets.

    2) lave en ekstra sporing på tværs af dine domæner, så du har dine data samlet i én profil. Så skal du bare huske at bruge filtre til at inkludere domænenavnet, så du kan se, hvilket domæne det drejer sig om. I denne profil kan du oprette et dashboard, som giver et overblik baseret på data fra alle domæner.

  3. Nu skriver du profiler, så jeg går ud fra at du samme tracking kode på alle domæner? I så fald kan du som Esben skriver tilføje en ekstra profil og bruge filtre til tilføje domænet, så du kan splitte dataen ad. Alternativt vil alle eks. forsider blive tracket som en side i GA.

    Har du forskellige scripts på domænerne, vil jeg anbefale at lave en rollup konto, som samler data fra alle domænerne. Men det kræver at du tilføjer ekstra linier til din trackingkode.

    Eller eks. bruge Klipfolio til at trække data fra alle domænerne, og præsentere dem eksternt.

  4. Nu skriver du profiler, så jeg går ud fra at du samme tracking kode på alle domæner? I så fald kan du som Esben skriver tilføje en ekstra profil og bruge filtre til tilføje domænet, så du kan splitte dataen ad. Alternativt vil alle eks. forsider blive tracket som en side i GA.

    Har du forskellige scripts på domænerne, vil jeg anbefale at lave en rollup konto, som samler data fra alle domænerne. Men det kræver at du tilføjer ekstra linier til din trackingkode.

    Eller eks. bruge Klipfolio til at trække data fra alle domænerne, og præsentere dem eksternt.

  5. Tak for svar. Det er forskellige tracking koder. Har rodet lidt med klipfolio og andre 3. Parts systemer, men synes generelt at de virker lidt ustabile. En løsning kunne være et google spreadsheet til at skabe overblik

  6. Tak for svar. Det er forskellige tracking koder. Har rodet lidt med klipfolio og andre 3. Parts systemer, men synes generelt at de virker lidt ustabile. En løsning kunne være et google spreadsheet til at skabe overblik

  7. Enig med Esben 🙂

    Men vil dog sige at jeg ikke har oplevet udfordringer med stabiliteten i Klipfolio – men learningcurve kan godt være lidt af en udfordring, da det på ingen måde er nogen nem SaaS løsning. Det kræver at man kender til både Google Api og til matematiske formularer ala Excel. Men når det kører er det virkelig fedt da du kan krydse data på tværs af alle de kilder du vil, og kan hive eks. eksterne datakilder ind og mixe med API data.

  8. Enig med Esben 🙂

    Men vil dog sige at jeg ikke har oplevet udfordringer med stabiliteten i Klipfolio – men learningcurve kan godt være lidt af en udfordring, da det på ingen måde er nogen nem SaaS løsning. Det kræver at man kender til både Google Api og til matematiske formularer ala Excel. Men når det kører er det virkelig fedt da du kan krydse data på tværs af alle de kilder du vil, og kan hive eks. eksterne datakilder ind og mixe med API data.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *