Hi, I’m Jannik Lindquist

20 Comments

  1. Problemet med kampagnen “new normal” er at den blev brugt på danske bank. Kampagnen kunne være brugt på f.eks. en ny online bank uden gebyr gribben eller lign. Men Danske Bank er  er Danmarks største bank, og der er en del lig i lasten. Danskerne har et billede af danske bank, og det billede gør det umuligt at sælge Danske Bank som hippie banken. Danske bank skal spille det bedste kort de har – vi er de største og derfor må vi jo også være det bedste og mest trygge sted for dig at placere dine penge.

    Og 100 gange plus for at bringe den debat på bane Jannik Lindquist 

  2. Tak, Mads Gorm Larsen Jeg undrede mig faktisk over, at der ikke allerede var en hektisk debat i gang her om new normal og Danske Bank. Men måske er der egentlig ikke så meget at sige andet end det, du lige har sagt

  3. Tjoh – jeg tænker nu der egentlig temmelig meget mere at sige om det, man kunne f.eks. se på hvorfor store virksomheder begår den type af fejl. Altså hvordan kan det ske, hvad er der sket i konference-rummet?

    Hvem andre har lavet en lignede bommert? ( http://videnskab.dk/kultur-samfund/arla-provokerer-vores-danskhed ) Hvad med den måde Maersk markedsfører sig i sociale medier, er de ved at begå den samme fejl eller er deres facebook strategi virkelig er så fantastisk som mange hævder?

    Danske Bank har et image problem – deres egne kunder føler de bevist snyder dem. Det kan godt være de er nød til at holde fast i stort er lig med tryghed og kompetencer,  men der skal mere til for at genvinde tilliden hos deres egne kunder. 

    Ork – det New Normal kunne sgu da mindst være et super godt kapitel i en hel bog om dansk markedsføring:)

    Der må da være en hel del blog post skrevet om det? 

  4. Hvad gør Mærsk galt? Jeg har lige bestilt billet til at komme om bord på deres nye Triple-A, når den lægger til på Langelinie i næste uge. Jeg ville næppe bestille billet til Danske Bank “Besøg vores Onkel Joakim pengetank”.

  5. Jeg undres over, hvad reklamebureauerne kan slippe af sted med at ‘sælge’ til store institutioner som Danske Bank. New Normal er selvskrevet til at vinde reklamepriser – men helt i hegnet i forhold til at kommunikere Danske Banks konservative værdier.

    Reklamebureauet Mensch, der stod bag kampagnen, er i øvrigt også dem, der tog livet af DSB-Harry i sin tid. Heller ikke det klogeste marketing-move set med mine briller.

    New Normal – New Standards kampagnen er blevet hudflettet på samtlige danske medier fra Politikken til Huset Markedsføring og K-Forum samt på en række udenlandske blogs og medier. Se blandt andet denne svada fra Harvard http://blogs.hbr.org/2012/12/when-an-ad-campaign-goes-wrong/

Leave a Reply to Jannik Lindquist Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *