Jeg vil gerne give en Adwords partner adgang til en Google Analytics konto, men helst kun til data/statistik der…

Jeg vil gerne give en Adwords partner adgang til en Google Analytics konto, men helst kun til data/statistik der vedrører Adwords trafikken.

Kan man ikke lave et segment, profil eller lignende til at begrænse denne adgang?

Jeg håber en af jer kan pege mig i den rigtige retning!

14 thoughts on “Jeg vil gerne give en Adwords partner adgang til en Google Analytics konto, men helst kun til data/statistik der…

  1. Jeg vil anbefale at lave en ny visning kun til dette formål, opsætte et filter, der kun inkluderer Adwords trafik, og så give Adwords partneren adgang til denne visning. Eneste problem er at du misser historisk data, da visningen først begynder at samle data ind fra det øjeblik du opretter den…

  2. Jeg vil anbefale at lave en ny visning kun til dette formål, opsætte et filter, der kun inkluderer Adwords trafik, og så give Adwords partneren adgang til denne visning. Eneste problem er at du misser historisk data, da visningen først begynder at samle data ind fra det øjeblik du opretter den…

  3. Hej Jan – jeg vil lave to filtre: Inkluder Kampagnekilde = google, og inkluder Kampagnemedium = cpc. Har lige testet det og det ser ud til at virke – men test også lige selv for en sikkerheds skyld 🙂

  4. Hej Jan – jeg vil lave to filtre: Inkluder Kampagnekilde = google, og inkluder Kampagnemedium = cpc. Har lige testet det og det ser ud til at virke – men test også lige selv for en sikkerheds skyld 🙂

  5. Der kan være mange grunde til det, men hvis det er et samarbejde i har så lyder det som om tilliden ikke er til stede hvis de ikke må se data for resten af trafikken. Personligt ville jeg overveje om jeg ville have en kunde der ikke giver fuld adgang da mit arbejde kan forringes. De kan fx ikke analysere ændringer i trafik og konverteringsrater på tværs af kanaler og optimere ud fra dette, de kan ikke analysere multi Channel funnels og der er meget andet. Det var ikke dit spørgsmål men vil gerne udfordre lidt 🙂

  6. Der kan være mange grunde til det, men hvis det er et samarbejde i har så lyder det som om tilliden ikke er til stede hvis de ikke må se data for resten af trafikken. Personligt ville jeg overveje om jeg ville have en kunde der ikke giver fuld adgang da mit arbejde kan forringes. De kan fx ikke analysere ændringer i trafik og konverteringsrater på tværs af kanaler og optimere ud fra dette, de kan ikke analysere multi Channel funnels og der er meget andet. Det var ikke dit spørgsmål men vil gerne udfordre lidt 🙂

  7. Jacob, jeg er faktisk meget enig med dig 🙂 Men det er en helt ny shop, så der er meget lidt trafik/salg fra andre kilder endnu. Jeg kan lukke op for det hele når der er gået lidt tid 🙂 

  8. Jacob, jeg er faktisk meget enig med dig 🙂 Men det er en helt ny shop, så der er meget lidt trafik/salg fra andre kilder endnu. Jeg kan lukke op for det hele når der er gået lidt tid 🙂 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *