Hvem skriver mest og bedst om Facebook annoncering?
Hvem skriver mest og bedst om Facebook annoncering?
Udover Jon Loomer?
Simon Willer, Kasper Bergholt, David Lorentzen og Michael Roscoe blogger i om FB annoncering?
Originally shared by Tobias Ehlig
Søges: Erfaring med Facebook Annoncering
Har du prøvet kræfter med PPC-annoncering på Facebook, så hører jeg meget gerne om de erfaringer du har gjort dig. Jeg har selv prøvet mig frem med diverse ting på det seneste med eKondom.dk, men med en konverteringsrate på < 0,5 % kan det simpelthen ikke løbe rundt.
Lad mig høre dine erfaringer! Alt er velkommen…
Det bliver desværre ikke til så meget som ønsket fra min side.
Så http://getsocial.dk/ skal i feedly:) Og Kasper har noget på http://mediebevaegelsen.dk/adroll-tillader-ikke-redirects-implikationer-for-attribution-modeling
Jeg er helt sikker på, har faktisk selv set David Lorentzen lege med det / demonstrere det for mig i dag. SÅ han vil være god at snakke med, men om han har blogget om det, det tror jeg ikke
Desværre ikke. Kan være timerne i døgnet en dag følger trop med ambitionerne.
Men besvarer gerne spørgsmål :-)
Lyder for mig som et felt med høj andel af returning customers – og måske også folk, der browser før de bestiller? Så jeg tænker umiddelbart at retargeting kan være nøglen. Men det kræver selvfølgelig et vist afsæt af trafik..
Må tilslutte mig feltet af folk som gerne ville blogge (mere) men uheldigvis hele tiden render ind i en masse af de der irriterende typer som tager min tid… hvad er det nu de hedder….. Kunder!
David Lorentzen Det lyder som om, du har en mere af de typer her i Tobias Ehlig
Hvordan er din erfaring med PPC på Facebook, David Lorentzen?
Tobias Ehlig Den er der ikke, er jeg lige ved at sige! 🙂
Jeg bruger nærmest helt konsekvent oCPM-afregning og er det i forhold til en webshop, så naturligvis med offsite conversion pixels.
Årsagen til, at jeg bruger oCPM, er at jeg dermed målretter budskaberne mod de brugere, som mest sandsynligt vil foretage netop den handling, jeg ønsker, at de skal foretage.
Mit primære fokus er derudover på den løbende opbygning og vedligeholdelse af relevante målgrupper. Køn og alder er naturligvis helt grundlæggende, men jeg arbejder også meget med at finde andre relevante sider/interesser hvis fans jeg kan målrette imod.
Ved ikke lige om det egentlig var et svar….
I dit tilfælde ville jeg i øvrigt helt klart arbejde med Website Custom Audiences (retargeting) hvis du har fået adgang til det i Power Editor. Hvis ikke, så har du det givetvis snart.
Tak for svar David Lorentzen – det kan være at jeg skal prøve kræfter med oCPM også, og så gøre annoncen super attraktiv at klikke sig ind på. Det vil jeg prøve!
Retargeting skal jeg også have arbejdet mere med….
Tobias Ehlig husk også festivalerne, i øvrigt. Roskilde Festival, Distortion Copenhagen, Northside, Skanderborg og så videre kan alle findes som “interest” målretningsprocessen.
Det er helt grundlæggende sådan jeg arbejder: Frem for at lave en annonce kun rettet mod køn og alder ville jeg lave helt specifikke annoncer med et budskab om at huske kondomer til festivalen og så målrette mod den festivals Facebookfans.
Din egen uddannelsesinstitution findes i øvrigt også under interesser som en målgruppe med +14K brugere. Næste gang der er fest kan du målrette mod dem. Det er lidt arbejdskrævende at komme i gang, men har du først fået sat det ind i et system og sørger for at holde dig orienteret, så er jeg sikker på, at du vil kunne se resultater uden at du skal bruge timevis på det.
Og så er det pisseskægt at sidde og arbejde med, i øvrigt 😉
Meget interessante input! Det vil jeg helt sikkert skrive bag øret, til når jeg skal opsætte min næste annonce. Jeg takker for dine idéer 🙂
Men ingen forslag til andre blogs om Facebook annoncering end Jon Loomer?
Tobias Ehlig – der er den del, som benytter den taktik, at de køre facebook annoncering specifikt med det formål at få nye kunder på nyhedsbrevet.
Ja helt sikkert, Mads Gorm Larsen, det kan også være en fin taktik.