Hvordan får man bedst overblik i GA, hvor kunderne springer fra. Jeg har ikke den store erfaring med GA.
Hvordan får man bedst overblik i GA, hvor kunderne springer fra. Jeg har ikke den store erfaring med GA.
Hvordan får man bedst overblik i GA, hvor kunderne springer fra. Jeg har ikke den store erfaring med GA.
Jeg er på ingen måde GA-ninja, men mit bud er Adfærd -> Webstedsindhold -> Afslutningssider
Jeg er på ingen måde GA-ninja, men mit bud er Adfærd -> Webstedsindhold -> Afslutningssider
https://support.google.com/analytics/answer/2976313?hl=en
https://support.google.com/analytics/answer/2976313?hl=en
For at få den rette forståelse, er man nødt til at følge op med: “I forhold til hvad?”.
Du vil gerne vide, hvor kunderne springer fra… Men uden at vide hvad det er du mener, de springer fra, så er det svært at sige noget om, hvor dine svar kan ligge gemt 🙂
Det eneste, som afslutningssider viser, er de side på dit website, som flest brugere så som den sidste – inden de forlod dit website.
Findes en side fra dit købsflow i toppen af oversigten over afslutningssider, så er det ofte en ret skidt ting, da mange så vælger at forlade dit website – efter de egentligt havde besluttet sig for at handle hos dig.
For at få den rette forståelse, er man nødt til at følge op med: “I forhold til hvad?”.
Du vil gerne vide, hvor kunderne springer fra… Men uden at vide hvad det er du mener, de springer fra, så er det svært at sige noget om, hvor dine svar kan ligge gemt 🙂
Det eneste, som afslutningssider viser, er de side på dit website, som flest brugere så som den sidste – inden de forlod dit website.
Findes en side fra dit købsflow i toppen af oversigten over afslutningssider, så er det ofte en ret skidt ting, da mange så vælger at forlade dit website – efter de egentligt havde besluttet sig for at handle hos dig.
Har du en webshop, bør du opsætte et “goal” for konverteringen og oprette et goal flow, hvor du definerer de sider/trin, man skal igennem for at ramme din kvitteringsside.
Du kan så, som Kasper Bergholt linker til, se en tragt for dit købs-/goal flow, hvor det er tydeliggjort, hvor brugerne falder fra på deres vej til din kvitteringsside.
Er det mere en generel interesse for dig at vide, hvor på dit site flest vælger at hoppe fra – og efter hvilke sidevisningsforløb, kan du vælge at kigge på Målgruppe | Besøgsflow.
Har du en webshop, bør du opsætte et “goal” for konverteringen og oprette et goal flow, hvor du definerer de sider/trin, man skal igennem for at ramme din kvitteringsside.
Du kan så, som Kasper Bergholt linker til, se en tragt for dit købs-/goal flow, hvor det er tydeliggjort, hvor brugerne falder fra på deres vej til din kvitteringsside.
Er det mere en generel interesse for dig at vide, hvor på dit site flest vælger at hoppe fra – og efter hvilke sidevisningsforløb, kan du vælge at kigge på Målgruppe | Besøgsflow.
Jeg hænger lige på her..god weekend
Jeg hænger lige på her..god weekend
Der kan laves en såkaldt tragtanalyse, der viser hvor folk falder fra i købsflowet – det giver dig mulighed for at optimere de forskellige sider.
Heine Chortsen – Green Click Media er en ninja til det…
Der kan laves en såkaldt tragtanalyse, der viser hvor folk falder fra i købsflowet – det giver dig mulighed for at optimere de forskellige sider.
Heine Chortsen – Green Click Media er en ninja til det…
Hvis du vil have input på målopsætning, så har jeg tidligere skrevet dette indlæg der beskriver det meget detaljeret: http://www.amino.dk/blogs/webanalytiker/archive/2012/02/08/derfor-og-s-229-dan-ops-230-tter-du-m-229-l-i-google-analytics.aspx
Hvis du vil have input på målopsætning, så har jeg tidligere skrevet dette indlæg der beskriver det meget detaljeret: http://www.amino.dk/blogs/webanalytiker/archive/2012/02/08/derfor-og-s-229-dan-ops-230-tter-du-m-229-l-i-google-analytics.aspx