Markedsføring, reklamer og PR for kanaljer: Annoncering online

Hvis du leger med annoncering på Facebook og ikke allerede bruger audiences (målgrupper) aktivt, har du med garanti…

Originally shared by Michael Roscoe

Hvis du leger med annoncering på Facebook og ikke allerede bruger audiences (målgrupper) aktivt, har du med garanti noget til gode.

Nøglen til succes (især på Facebook) er niche-segmentering. Her er audiences din bedste ven på vejen mod dit objective.

Tidligere har mulighederne for den menige annoncør været relativt begrænsede i forhold til audiences, men sådan er det ikke længere.

Du har i lang tid haft muligheden for at importere f.eks. alle dine tidligere kunder og målrette annoncer til disse.

Samtidigt har du også kunne oprette et såkaldt “look-a-like” audience på baggrund af dine tidligere kunder, hvor Facebook automatisk laver en ny målgruppe indeholdende personer som er meget lig disse.

Herfra har du selvfølgelig kunne teste forskellige aldersgrupper etc.

Men den videre indsigt i dataen stoppede her.

Until now…

På billedet ses et nyt tiltag Facebook kalder “Audience Insights”.

En mulighed der giver os annoncører indsigt i den data vi har uploadet og indsamlet over tid. Det minder en smule om “Page Insights”, hvor man som sideejer kan se data på sin samlede fanbase.

Hvis vi tager udgangspunkt i førnævnte audience med tidligere kunder, kan man nu se præcis hvilke fælles parametre der gør sig gældende og oprette et audience som er mere målrettet end det Facebook selv ville tilbyde.

En anden spændende mulighed finder vi under “Page Likes” hvor Facebook giver os en række forslag på sider og interesser som indeholder personer meget lig dem vi har i vores eksisterende audience samt sandsynligheden for at vi finder dem interessante (og omvendt) i vores målretning… se eksempel her > http://bit.ly/Upez24

Et (meget) lille udpluk af mulighederne med “Audience Insights” som uden tvivl er et stærkt værktøj og som fremadrettet flittigt vil blive brugt af undertegnede.

Find punktet i menuen under din annoncekonto på www.facebook.com/ads/manage (det er måske ikke udrullet til alle endnu)

Hi, I’m Mads Gorm Larsen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *