Jeg sidder lige nu, sammen med Theis Mikkelsen og optimerer på www.kaffeteriet.dk .
Jeg sidder lige nu, sammen med Theis Mikkelsen og optimerer på www.kaffeteriet.dk .
Vil gerne høre hvad folks mening og erfaring er omkring “brug en anden adresse til faktura”-funktionen, som man ser i mange webshops.
Bliver den brugt?
Hvornår har I brugt funktionen? (Hvilke use-cases?)
Jeg har aldrig brugt den selv. Jeg havde det på en anden mine shops og her var det under 1% der brugte den.
Casper Blom – Godt at høre at der var lidt statistik på det 🙂 Det må vel også være produktet i ens shop der bestemmer hor relevant det er at have den funktion.
Hos os er det lige under 10% der bruger den, men med en svagt stigende tendens efter pakkeboksene har gjort deres indtog.
Men hvis muligheden ikke er der, vil det næppe gøre den store forskel for konverteringen.
Vi er glade for funktionen, der i enkelte tilfælde gør det lidt lettere at spotte fraud forsøg. Men jeg er ikke sikker på at det er lige så relevant med kaffe 🙂
Andrè Nielsen – hvordan er det med pakkebokse? Skal det vælges som en alternativ leveringsadresse? Eller hvordan fungerer det?
Rene Albertsen Det er sådan de fleste gør, dvs. skriver privatadressen på som fakturaadresse, og deres Pakkeboks som leveringsadresse.
For os er det ret rart at have anden info på kunden end bare en forholdsvis anonym pakkeboks. I hvert fald når vi sælger telefoner, tablets eller tilbehør af forholdsvis høj værdi. Men vi er som nævnt også ret udsat for fraud forsøg.
Derudover er vi nødt til at have differentierede handels / garantivilkår for private og erhvervskunder, hvor de desværre er noget ringere for erhvervskunder. Dem har vi defineret som “virksomhed på fakturaadressen”, og derfor er der en del der skriver deres privatadresse som fakturaadresse, og får leveret forsendelse på deres arbejde. Dermed bibeholder de deres “forbruger-status”, men kan få fleksibiliteten i forhold til leveringen.
På navneleg.dk anvendes funktionen ofte, da vi handler med plakater, som ofte leveres som en gave. Jeg ville ikke fjerne den som udgangspunkt. Men fold den sammen og vis kun formular ved tryk i tjekboks el. lign.
Andrè Nielsen , Casper Blom og Tommy Bæk Søgaard – Tak for svar. Det er rigtig fedt med input fra andre. Jeg har i hvert fald fået noget at arbejde med 🙂
Jeg bruger stort set altid forskellige adresser for fakturering og levering, fordi jeg foretrækker at få ting og sager leveret på erhvervsadresse (fordi der altid er nogen til stede inden for normal kontortid).
Personligt tror jeg kun på anden leveringsadresse. Anden adresse til faktura kan jeg ikke husket at have set og det er ikke noget jeg vil anbefale. De få kunder der vil det, kan kontakte en direkte efter behov.