Hi, I’m Torben Linnemann Nielsen

3 Comments

  1. Det er godt nok heller ikke særligt smart af TrustPilot. Der er mange grunde til at det selvfølgelig er helt håbløst, først og fremmest at de fremstiller en falsk virkelighed overfor brugerne.

    Men i virkeligheden er dette jo også at gøre grin med deres vigtigste aktiv: brugerne. Uden brugere der gider at skrive anmeldelser, ville TrustPilot ikke have nogen forretning. Men hvad nytter det at man som bruger spilder sin tid på at skrive en anmeldelse, hvis det eneste den skal bruges til er, at presse virksomhederne til at tegne et abonnement som gør det muligt at “skjule” evt. dårlige anmeldelser.

    Som jeg skrev i en kommentar til mit eget indlæg om TrustPilot igår, så har de påtaget sig et meget stort ansvar med denne service. Det ansvar lever de på ingen måde op til. Jeg vil næsten gå så langt som at påstå, at det er nødvendigt at der bliver skredet ind overfor denne service fra politisk side, så brugerne kan være sikre på at få et retvisende og troværdigt billede af virksomhedernes anmeldelser. Det virker som om vi er meget langt fra dette i øjeblikket.

  2. Den feature til visning af gode anmeldelser har da været der i umindelige tider. Jeg synes måske ikke det er helt så slemt som artiklens forfatter vil gøre det til.

    Hvis en virksomhed skal vise anmeldelser på deres eget site, så vil de naturligvis kun vise de bedste.

    Man ser jo heller aldrig en vaskemaskine med “Ringeste i test”, men til gengæld viser man altid den der er bedst i test.

    Det samme gælder jo generelt med “vores kunder siger” sektioner. Jeg tvivler på at der er nogen virksomheder der har negative udsagn.

Leave a Reply to Søren Mortensen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *