Udvalgte noter fra oplæg om tips til webshop til #dm14dk fra Bjarke Bekhøj:
Udvalgte noter fra oplæg om tips til webshop til #dm14dk fra Bjarke Bekhøj:
– Brug kvitteringssiden – Likes, spørgeskema m.v.
– Kig i GA og undersøg aktivitet vs hvornår kundeservice er åben
– Pricerunner virker… CPC 1,5
– Velkomstemailen: Link til sociale profiler, spørg om forenkling af profil allerede her
– Husk at tracke intern søgefunktion
– Brug Call-tracking, så du kan spore opkald – og hvilke sider, der genererer opkald..
– YouTube marketing er stadig nyt og billigt – så det er nu, du skal udnytte det..
– Lav Home Screen Button på mobil-sitet! (Tilføj til hjemmeskærm.)
– USP’er skal være unikke: opfind noget anderledes….
– “Vingummibamser med i pakken”: dur stadig – men se om du kan finde noget unikt..
– Udnyt leverandørerne, for viden, forhold m.v.
– Brug popups til email-rekruttering (Padiact eller Sleeknote)
– Remarketing må gerne være på kategoriniveau..
– Stop eller brug remarketing anderledes ved kunder, der ER checket ud..
– Husk at gensende nyhedsbrev til dem, der ikke er åbner.. Dog med nyt emnefelt og evt. ændre noget i rækkefølge indhold
– Trustpilot SKAL holdes på sitet, brug evt javascript integration, så der ikke gåes til trustpilot.dk
– Medtag evt. billede af vinder af gavekort i nyhedsbrev for at holde på folk
– Gå ind i Norge med din shop 🙂 (Dobbelt basket og dobbelt konvertering ses ofte..)
– Husk brugertests 🙂 Men brug mor/kæreste/receptionist, hvis der ikke er råd til andet….!
– SEO højt i salgstragten – dvs. til de ikke-købsklare.. Her er mindre konkurrencer, og de er lettere at konvertere senere…
– Track microkonverteringer, for at se hvad folk gør inden de evt. køber… Og hvad de forskellige smådele har af effekt = hvad du skal fokusere på..
– Køb annoncer på Trustpilot – via Google?
– Styr på frekvensen på dine displayannoncer – fx via Frekvens-gap.. Så du undgår Zalando-trætheden..
– Google My Business: Giver værdi også ved brand-søgninger
Wow, du har tastet lige så hurtigt, som Bjarke leverede gode pointer over disken 🙂