Adwords søgeord ses i GA selvom kampagne er afsluttet.
Adwords søgeord ses i GA selvom kampagne er afsluttet.
Når jeg går ind i ->Anskaffelse ->Adwords ->Søgeord. Har jeg på 4.-pladsen stående: “(remarketing/content targeting)”.
Problemet er at den kampagne for længst er afsluttet, så jeg forstår ikke hvorfor den dukker den op?
Tidsperioden i GA er december og kampagnen blev afsluttet sidst november.
Jeg tænker at det har noget med cookie levetid at gøre?
I må gerne linke til noget materiale hvor forklaringen er beskrevet hvis det er muligt.
På forhånd tak
Kort fortalt: Hvis den besøgende kommer “direkte” ind på dit website, så vil Analytics begynde at kigge efter en cookie. Og hvis den besøgende tidligere har klikket på en af dine gamle kampagner, så vil den dukke op.
Ofte (lidt efter branche og budget) kan kampagner “levere” besøgende på den facon op til en måned senere.
Hvis du vil læse op på teknikken, så check et af disse to links:
https://developers.google.com/analytics/devguides/platform/campaign-flow
http://www.afdeling18.dk/blog/2014/10/1/hvad-er-direkte-trafik-i-google-analytics.aspx
Kort fortalt: Hvis den besøgende kommer “direkte” ind på dit website, så vil Analytics begynde at kigge efter en cookie. Og hvis den besøgende tidligere har klikket på en af dine gamle kampagner, så vil den dukke op.
Ofte (lidt efter branche og budget) kan kampagner “levere” besøgende på den facon op til en måned senere.
Hvis du vil læse op på teknikken, så check et af disse to links:
https://developers.google.com/analytics/devguides/platform/campaign-flow
http://www.afdeling18.dk/blog/2014/10/1/hvad-er-direkte-trafik-i-google-analytics.aspx
Kampanjecookies har en levetid på 6 måneder som standard. Dette er altså returnerende besøk fra besøkende som tidligere kom via adwords (og som ikke har kommet via en ny trafikkilde). https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/gaTrackingCampaigns
Kampanjecookies har en levetid på 6 måneder som standard. Dette er altså returnerende besøk fra besøkende som tidligere kom via adwords (og som ikke har kommet via en ny trafikkilde). https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/gaTrackingCampaigns
Denne (“Comparing Analytics and AdWords conversion metrics”) er også veldig nyttig: https://support.google.com/analytics/answer/2679221
Denne (“Comparing Analytics and AdWords conversion metrics”) er også veldig nyttig: https://support.google.com/analytics/answer/2679221
Tusind tak Søren Sprogø og Jørn Reidel! 🙂 Jeg tænkte nok at det havde noget med cookie levetid at gøre men kunne ikke lige gennemskue detaljerne. Tak for links. Så er der lidt til den evige uddannelse. Godt nytår
Tusind tak Søren Sprogø og Jørn Reidel! 🙂 Jeg tænkte nok at det havde noget med cookie levetid at gøre men kunne ikke lige gennemskue detaljerne. Tak for links. Så er der lidt til den evige uddannelse. Godt nytår
Jeg skrev om det tilbage 2010, på et lidt mindre googlsk sprog http://www.webanalytiker.dk/2010/03/18/kender-du-den-rigtige-trafikkilde-i-google-analytics/
Jeg skrev om det tilbage 2010, på et lidt mindre googlsk sprog http://www.webanalytiker.dk/2010/03/18/kender-du-den-rigtige-trafikkilde-i-google-analytics/
Tak Jacob Kildebogaard. Du indleder jo lige præcis indlægget med mit spørgsmål. Weird at du kunne spå om mine tanker 🙂 🙂
Tak Jacob Kildebogaard. Du indleder jo lige præcis indlægget med mit spørgsmål. Weird at du kunne spå om mine tanker 🙂 🙂