14 thoughts on “Placeringssporing med Google Analytics

  1. Heh, jeg var faktisk ikke engang klar over, at der var (organic) keyword data den vej…

    …Ærgeligt de forskellige metrics ikke kan bruges i custom reports, så man kan benytte dem i Rapporten-over-alle-Rapporter 🙁

  2. Heh, jeg var faktisk ikke engang klar over, at der var (organic) keyword data den vej…

    …Ærgeligt de forskellige metrics ikke kan bruges i custom reports, så man kan benytte dem i Rapporten-over-alle-Rapporter 🙁

  3. Man kan heller ikke lave Alerts på dataene, eller se længere ned i “tragten” og hive data på f.eks. Bounce Rate, Conversion Rate, Revenue osv. Øv øv.

    Virker som om, at dataene slet ikke er koblet sammen med Analytics’ data, men reelt set bare er en “Report Engine” oven på Webmaster Tools data.

    Men stadigvæk, det er sgu’ smart. Og måske fremtiden byder på en tættere integration…

  4. Man kan heller ikke lave Alerts på dataene, eller se længere ned i “tragten” og hive data på f.eks. Bounce Rate, Conversion Rate, Revenue osv. Øv øv.

    Virker som om, at dataene slet ikke er koblet sammen med Analytics’ data, men reelt set bare er en “Report Engine” oven på Webmaster Tools data.

    Men stadigvæk, det er sgu’ smart. Og måske fremtiden byder på en tættere integration…

  5. Er det bevidst man ikke kan kommentere på sitet Frederik Hyldig ?

    Det er et fint indlæg, men i mine øjne er data ikke super troværdige. Sitelinks er fx med til at give helt mystiske data, og jeg har læst en række forskellige artikler om problemstillingen ved deres rankings. Det er måske blevet lidt bedre, men for 1 år siden var det ikke data jeg ville røre ved.

  6. Er det bevidst man ikke kan kommentere på sitet Frederik Hyldig ?

    Det er et fint indlæg, men i mine øjne er data ikke super troværdige. Sitelinks er fx med til at give helt mystiske data, og jeg har læst en række forskellige artikler om problemstillingen ved deres rankings. Det er måske blevet lidt bedre, men for 1 år siden var det ikke data jeg ville røre ved.

  7. Jacob Kildebogaard Tak for det. Ja det er bevidst med kommentarerne. Jeg vil hellere have snakken over på de sociale medier, og jeg synes efterhånden sjældent, folk bruger kommentarfeltet på blogs.

    Der er helt klart nogle problemer med dataen, og derfor også den sidste del af artiklen. Spørgsmålet er selvfølgelig, om dataen er bedre end ingenting (så længe man er klar over at det er forbundet med usikkerhed), eller om den er så dårlig, at man helt bør ignorere den.

  8. Jacob Kildebogaard Tak for det. Ja det er bevidst med kommentarerne. Jeg vil hellere have snakken over på de sociale medier, og jeg synes efterhånden sjældent, folk bruger kommentarfeltet på blogs.

    Der er helt klart nogle problemer med dataen, og derfor også den sidste del af artiklen. Spørgsmålet er selvfølgelig, om dataen er bedre end ingenting (så længe man er klar over at det er forbundet med usikkerhed), eller om den er så dårlig, at man helt bør ignorere den.

  9. Frederik Hyldig​ da jeg læste indlægget så jeg kun problemer med 90 dage og 2 dages opdateringstid angivet, det springer ikke i øjnene at rankings er forkerte. Det er her det klart største problem ligger

  10. Frederik Hyldig​ da jeg læste indlægget så jeg kun problemer med 90 dage og 2 dages opdateringstid angivet, det springer ikke i øjnene at rankings er forkerte. Det er her det klart største problem ligger

  11. Søren Sprogø​ det har været der i over et år uden der er videre udviklet på det, men vi må stadig håbe de en dag integrerer data bedre. Bare en sortering på cr over middel og rank ringere end 4 ville være god

  12. Søren Sprogø​ det har været der i over et år uden der er videre udviklet på det, men vi må stadig håbe de en dag integrerer data bedre. Bare en sortering på cr over middel og rank ringere end 4 ville være god

Leave a Reply

Your email address will not be published.