Forbrugerombudsmanden siger nu klokkeklart NEJ til at have afkrydset signup-felt for kunden på forhånd.

Forbrugerombudsmanden siger nu klokkeklart NEJ til at have afkrydset signup-felt for kunden på forhånd. Så tydelig har jeg aldrig det meldingen før.

“Må et samtykkefelt være forhåndsafkrydset?

Svar: Nej. Hvis et felt, hvori man kan give samtykke til at modtage markedsføring, er forhåndsafkrydset, er der risiko for, at det overses. Da et samtykke skal være informeret, før det kan anvendes, vil et samtykke indhentet ved et forhåndsafkrydset felt, som udgangspunkt ikke lovligt kunne bruges. “

Kilde: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Ofte-stillede-spoergsmaal-om-markedsfoering/FAQ-Spam

(CC Søren Sprogø – som muligvis vil pointere at Forbrugerombudsmanden ikke er den endelige lov?)

1 thought on “Forbrugerombudsmanden siger nu klokkeklart NEJ til at have afkrydset signup-felt for kunden på forhånd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *