“Agencies are notorious for “portfolios in space”, examples of work with no connection to the business problems they…

“Agencies are notorious for “portfolios in space”, examples of work with no connection to the business problems they were designed to solve. The worst example of this is the online portfolio that is broken down by medium – television, print, digital, outdoor” (se punkt 7)

Her er nogle interessante pointer, men hvordan kunne en kategorisering af cases se ud, hvis den skulle liste forretningsmål i stedet for løsning?

1. Øget trafik til website

2. Højere genkendelsesgrad i markedet

3. Øget salg

4. Reducerede omkostninger i kundekontakt

Det kunne være interessant at lave sådan en opdeling, men problemet er, at vores kunder ikke søger efter slutmålet i Google. De søger på “produktniveau”, fx salgsbreve, nyhedsbreve, kundemagasin osv eller på kompetencer fx tekstforfatter. Det svarer til at sige, at en tømrer skal liste sine ydelser og cases efter slutmål som: En stue uden træk (nye vinduer), en tør bil (garage, carport).

Er vist i det filosofiske hjørne, men hvad tænker mine kolleger derude?

http://blog.hubspot.com/agency/trends-agency-websites?utm_campaign=blog-rss-emails&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=20789605

2 thoughts on ““Agencies are notorious for “portfolios in space”, examples of work with no connection to the business problems they…

  1. Det er nogle gode refleksioner, der er i artiklen, men jeg føler mig nu ikke helt overbevist. Det er nok også det du skriver Rikke Marie Søegaard med tømrer eksemplet? 

    Kunne man ikke godt forestille sig, at der sad en ny “Lars Larsen” og tænkte, jeg skal bruge en tv-reklame, hvem fanden kan lave sådan en. Det kan jeg bedre forestille mig en en ny “Lars Larsen” der sidder og tænker – jeg skal bruge en der kan “øge dynesalg”, hvem fanden kan laven en “øge salg”? Jeg tror der vil være flere der leder efter en ekspert i Adwords, end en ekspert i  “Øget trafik til website”?

    Jeg kunne godt forestille mig, at når man kigger på et bureau, så har man ofte et ret konkret produkt i tankerne. Med mindre man leder efter en hel kampagne, sådan en 60 millioner kr. ting, hvor der både er strategiarbejde, PR, TV-reklamer etc. Men så er det stadig et konkret produkt man leder efter – en kampagne…. 

    Er du ved at lave en opdeling til egen webside? 

  2. Præcis Mads Gorm Larsen. Jeg er heller ikke overbevist – ikke som kategorisering på produktsider eller cases i hvert fald.

    Nej, har lige lavet mit nye website og er ok tilfreds med opdelingen 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *