Eksempler søges
Eksempler søges
Nogen der kender til et trykt magasin, der på en succesfuld måde enten
1. har formået at opsamle permissions (til fremtidig udsendelse af mails) fra læserne? Eller
2. har opfordret læsere til at besvare en online survey? Eller
3. har skabt et link til det digitale ved fx at inkludere en QR-kode eller url til artiklen online?
Det eneste jeg kan komme på er kontant rabat, særlige tilbud og konkurrencer. Er det ikke det f.eks. Bilka gør i deres aviser med vind en bil konkurrencer? Ellers kunne man måske fremhæve kundeklubber – Politiken tror jeg har rimelig succes med Politikken plus. Det er vel noget de reklamere for i avisen, og så får de folk med i klubben og kan ramme dem med tilbud?
Faktisk synes jeg egentligt at vores Bedre Hjem hos Bolius (og ja jeg arbejder hos dem) bygger meget godt bro imellem print og digitalt, selvfølgelig kan man sagtens optimerer dette, men vi har linket til det digitale.
Men vores historie er også lidt speciel fordi vi startede digitalt og derefter begyndte vi så at udgive et fysisk magasin.
Gode forslag, Mads Gorm Larsen. Grunden til, jeg spørger, er at jeg laver et kundemagasin for en B2B-virksomhed i medico-branchen, og vi vil gerne dels have læserne over på et nyhedsbrev, og dels undersøge, hvordan læserne opfatter magasinet og virksomheden. Derfor søger jeg lidt inspiration 🙂
En konkurrence kunne måske virke…
Hvordan har I “bygget broen” Anders Rosenqvist?
Som så ofte med mine forslag, så er de jo ikke ligefrem kendetegnet ved at være nytænkende, innovative eller kreative:-)
Har den B2B virksomhed du arbejder for en række leverandører af medico produkter? Eller er de selv leverandør af et medico produkt?
De leverer udstyr til hospitaler. En idé behøver ikke være ny eller innovativ for at være go, Mads Gorm Larsen ?
I 2006 lavede jeg noget for en maritim storgrossist – Watski. De solgte maritimt udstyr til bådehandlere. Når nu en af producenterne var kommet op med noget nyt, f.eks. et lifesaver trin, som skulle sikre at man kunne komme op i sin båd. Så fik Watski nogle af disse lifesaver trin af leverandøren. Så lavede vi sammen med leverandøren en artikel om produktet, som vi sendte til Bådnyt etc., med billeder og tekst. Watski lavede noget konkurrence/artikel i deres eget trykte katalog/reklamer og de leverede rå-materiale sådan at skibhandleren kunne genbruge materialet med konkurrencen i deres nyhedsbreve. Bådnyt fik en gratis artikel, producenten fik gratis omtale, og forhåbentlig fik Watski nogle nye abbonenter til deres nyhedsbrev og nogle salg af lifesaver, og måske fik de endda reddet nogle menneskeliv:)
Alt dette blot for at sige at kodeordet måske kan være at tænke samarbejde (tænke dyrekort i Bilka og discovery animal planet). Jeg gætter på at Bilka også laver en eller anden form for aftale med Skoda, når de laver en vind bil konkurrence.
Det er nok ikke helt så nemt, hvis man kun sælger CT-scannere til 47 millioner kr:-D
Nej, og heller ikke et produkt man liiige sætter på tilbud for at tiltrække permissions 😉
Tak for inspiration Mads Gorm Larsen!
Det er super godt at høre forskellige eksempler på, hvad andre har gjort, både B2B og B2C.
Nej, jeg havde nok lidt på fornemmelsen, at det kunne være den type af produkter:)
Rikke Marie Søegaard Der er mange aktiviteter hvor vi bygger bro. Konkret fra at tilbyde læseren mer værdi ved f.eks. at besøge vores interaktive guides osv.
En af de store udfordringer er at tracke rejsen fra print til digital,.
Men måske skal hele problemstillingen blive til en blogpost. For man kan altså få synergi mellem kanalerne 😉
Anders Rosenqvist tracke fra print til digital: bruge unikke webadresser?
Vi havde .nu til vores commute kampagne for at se det ikke gav nok ROI, og vi havde endelse på URL for at se printannoncer i MX ikke gav nok.
Giv ikke op. Det kan sagtens påvises med trafik fra print til online.
#stædighed