Hvad er fordelen ved GTM?

Så vidt jeg har forstået er den væsentligste fordel at man med GTM ikke er afhængig af en programmør. Men hvis dette ikke er et issue, hvilke fordele er der så?

Jeg tænker på opsætning af målsporing og events på små hjemmesider med maks. 10 mål og 10 events. (Det er altså ikke internationale sider med flere domæner og en trafik og målsporingsmulighed der siger spar to.)

Hi, I’m Sarah Vos Thrysøe

12 Comments

  1. Yeps, 80% af fordelene ved GTM er, at får man det sat ordentligt op, så er store dele af ens marketing (både onsite og offsite) aktiviteter ikke afhængige af om ens programmør lige får tid.

    Yderligere 10% er, at får man lagt alle sine tags (især remarketing tags) over i GTM, så kommer det hele til at køre asynkront. Hvilket får ens side til at virke hurtigere.

    Og får man virkeligt tænkt det ordentligt igennem, så ligger de sidste 10% fordel i adskillelsen af data og funktionalitet.

    Hos os pumper vi f.eks. alle mulige former for data ind i vores GTM dataLayer. Især, hvis brugeren er logget ind. Det gør, at hvis jeg pludseligt får en ide, så som “hmmm, hvad nu hvis vi rammer brugere med 5 køb bag sig spredt ud over 4 restauranter med en popup, der tilbyder dem en loyalitetsbonus?”. Så kan jeg eksekvere på det lynende hurtigt. Og meget nemt pause, justere og genaktivere, så snart vi får data ind på onsite kampagner.

    Giver det mening? Håber det hjælper lidt.

  2. Yeps, 80% af fordelene ved GTM er, at får man det sat ordentligt op, så er store dele af ens marketing (både onsite og offsite) aktiviteter ikke afhængige af om ens programmør lige får tid.

    Yderligere 10% er, at får man lagt alle sine tags (især remarketing tags) over i GTM, så kommer det hele til at køre asynkront. Hvilket får ens side til at virke hurtigere.

    Og får man virkeligt tænkt det ordentligt igennem, så ligger de sidste 10% fordel i adskillelsen af data og funktionalitet.

    Hos os pumper vi f.eks. alle mulige former for data ind i vores GTM dataLayer. Især, hvis brugeren er logget ind. Det gør, at hvis jeg pludseligt får en ide, så som “hmmm, hvad nu hvis vi rammer brugere med 5 køb bag sig spredt ud over 4 restauranter med en popup, der tilbyder dem en loyalitetsbonus?”. Så kan jeg eksekvere på det lynende hurtigt. Og meget nemt pause, justere og genaktivere, så snart vi får data ind på onsite kampagner.

    Giver det mening? Håber det hjælper lidt.

  3. Tusind tak Søren Sprogø (!!) Det gav lidt at tænke over. 🙂

    Vi er ved at finde ud af om tiden er godt givet ud, til at vi uddanner os i GTM. (Som vi så også lige skal finde noget opdateret materiale om 😉 )

  4. Tusind tak Søren Sprogø (!!) Det gav lidt at tænke over. 🙂

    Vi er ved at finde ud af om tiden er godt givet ud, til at vi uddanner os i GTM. (Som vi så også lige skal finde noget opdateret materiale om 😉 )

  5. Nu bliver jeg nysgerrig i det i snakker om, GTM går jeg ud fra er timezoner?

    Hvis ja, så det under det enkle profil i analytic (domain)?

    Hvis ja er det ikke blot til at fortælle hvilken tidszone man ens data skal angives i detsandt indsamler?

    For ændre vel ikke på hvis man har en afdeling i to forskellige tidszoner eller misforstår jeg?

  6. Nu bliver jeg nysgerrig i det i snakker om, GTM går jeg ud fra er timezoner?

    Hvis ja, så det under det enkle profil i analytic (domain)?

    Hvis ja er det ikke blot til at fortælle hvilken tidszone man ens data skal angives i detsandt indsamler?

    For ændre vel ikke på hvis man har en afdeling i to forskellige tidszoner eller misforstår jeg?

Leave a Reply to Sarah Vos Thrysøe Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *