Define a subpage that should be ranked for the keyword xx?

Jeg har læst, at man skal oprette en underside/subpage til det keywoord man ønsker at ranke for. Det forstår jeg ikke. Er det ikke reglen, at alle sider skal have deres unike keyword? Hvis jeg opretter en underside til det keyword jeg ønsker at ranke for har jeg jo 2 sider med samme keyword?

Hi, I’m Advokaternes Inkasso Service

10 Comments

  1. Hej. Du har sådan set helt ret og jeg forstår nok godt tvivlen. Det er korrekt, at alle sider skal have deres eget fokus-søgeord, men hvis man fx driver en shop, som sælger sko, så vil hovedkategorien være målrettet ordet “sko”. Har man så en underside kun med “sko til børn” (tænkt eksempel), så indgår “sko” jo som sådan også her, hvor du så har to sider med samme søgeord. Det er ok.

    Din hovedkategoriside tiltænkt sko vil (som udgangspunkt) naturligt rangere højere, da flere sider peger mod den og den nye underside indeholder flere instanser af “børn”, så “sko” i kombination med “børn” vil blive ført til den side.

    Hvis du har flere sider, som minder om hinanden, så prøv evt. at finde relaterede søgeord, fx “sko til børn” og “børnesko” for hver af siderne, så de får deres eget. Så skal google nok selv finde ud af, hvilken der er det bedste match ifht. folks søgning.

    Jeg håber, at det kunne bruges og var svar på spørgsmålet.

  2. Hej. Du har sådan set helt ret og jeg forstår nok godt tvivlen. Det er korrekt, at alle sider skal have deres eget fokus-søgeord, men hvis man fx driver en shop, som sælger sko, så vil hovedkategorien være målrettet ordet “sko”. Har man så en underside kun med “sko til børn” (tænkt eksempel), så indgår “sko” jo som sådan også her, hvor du så har to sider med samme søgeord. Det er ok.

    Din hovedkategoriside tiltænkt sko vil (som udgangspunkt) naturligt rangere højere, da flere sider peger mod den og den nye underside indeholder flere instanser af “børn”, så “sko” i kombination med “børn” vil blive ført til den side.

    Hvis du har flere sider, som minder om hinanden, så prøv evt. at finde relaterede søgeord, fx “sko til børn” og “børnesko” for hver af siderne, så de får deres eget. Så skal google nok selv finde ud af, hvilken der er det bedste match ifht. folks søgning.

    Jeg håber, at det kunne bruges og var svar på spørgsmålet.

  3. Tak for de gode svar. Betyder det, at det vil være en fordel, hvis man har mange undersider/child pages til det hovedkeyword man ønsker at ranke for? Dvs målet er at ranke højt for “sko”, er det så en fordel, hvis der er undersider/child pages til forsiden med keyword “sko til børn”, “sko til kvinder”, “sko til ældre” osv?

  4. Tak for de gode svar. Betyder det, at det vil være en fordel, hvis man har mange undersider/child pages til det hovedkeyword man ønsker at ranke for? Dvs målet er at ranke højt for “sko”, er det så en fordel, hvis der er undersider/child pages til forsiden med keyword “sko til børn”, “sko til kvinder”, “sko til ældre” osv?

  5. Det kan man sige det er, da alle sider vil “støtte hinanden” og fortælle google, at i dette område af hjemmesiden handler det altså om “sko”.

    Det kan så godt være, at det er én af undersiderne, som rangerer på søgeordet “sko” for den side har mere indhold på sig. Hvis hovedsiden fx kun indeholder links eller knapper til undersiderne så er det jo en side med tyndt indhold. Nogle af undersider har jo så måske netop alle disse varer på sig og dermed en del mere indhold.

    Men på hovedkategorisiden kan du jo så skrive side op og ned om det meget brede begreb “sko” hvor afgrænsning med “sko til børn” naturligt har en ende før.

    Så er det jo så flere ting som spiller ind i forhold til, hvad der rangerer, men det skulle gerne være hovedtrækkene i forhold til det med valg af søgeord. Håber det giver mening.

  6. Det kan man sige det er, da alle sider vil “støtte hinanden” og fortælle google, at i dette område af hjemmesiden handler det altså om “sko”.

    Det kan så godt være, at det er én af undersiderne, som rangerer på søgeordet “sko” for den side har mere indhold på sig. Hvis hovedsiden fx kun indeholder links eller knapper til undersiderne så er det jo en side med tyndt indhold. Nogle af undersider har jo så måske netop alle disse varer på sig og dermed en del mere indhold.

    Men på hovedkategorisiden kan du jo så skrive side op og ned om det meget brede begreb “sko” hvor afgrænsning med “sko til børn” naturligt har en ende før.

    Så er det jo så flere ting som spiller ind i forhold til, hvad der rangerer, men det skulle gerne være hovedtrækkene i forhold til det med valg af søgeord. Håber det giver mening.

Leave a Reply to Advokaternes Inkasso Service Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *