Originally shared by Thomas Bigum

Vi tester på facebookopdateringer i øjeblikket hos Bigum&Co… 

Der har længe været tegn på, at man som FB-page kan opnå højest rækkevidde på en opdatering ved at opdatere med ren tekst holdt op i mod opdatering med billede plus tekst.

.. kontra intuitivt, når man skulle mene, at billeder virker bedst. Tilsyneladende fremmer facebooks algoritmer ren tekst – sandsynligvis fordi der er så mange billeder, at tekst pludselig er en mangelvare.

Tese: En opdatering i tekst konverterer dårligere end en opdatering med billede. 

Forsøgt påvist: En opdatering med ren tekst skaber desværre så mange færre klik, at det ophæver fordelen der er ved øget rækkevidde.

Foreløbig tendens: tesen ser ud til at blive bekræftet. Ved lige stor reach på A og B, hvor A er ren tekst+link og B er samme tekst inkl. billede +link, er der meget få der klikker på linket i A, dvs. i opdateringer med ren tekst.

– tallene forventes fremlagt på Marketing Camp d. 28. maj, afholdt af Ib Potter 

Hi, I’m Mads Gorm Larsen

One Comment

Leave a Reply to Mads Gorm Larsen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *