Hej med jer!

Jeg er blevet opfordret til at dele denne infografik med jer:

http://www.konsulen.dk/de-20-storste-vinhandlere-pa-facebook-og-hvorfor-de-er-storst-infografik/

Forhåbentlig er nogen af jer der kan bruge den til noget.

Som i kan se, så viser den forholdet mellem likes, antal updates og tid på facebook for de mest populære vinhandlere på Facebook.

http://www.konsulen.dk/de-20-storste-vinhandlere-pa-facebook-og-hvorfor-de-er-storst-infografik/

Hi, I’m Mads Phikamphon

4 Comments

  1. Hej Mads – jeg vil gerne udfordre dig på, at succes måles på antal likes af en side. Langt de fleste konsulenter og eksperter vil til enhver tid sige, at engagements-tallet er langt vigtigere – altså, at din fanbase aktivt tager stilling til dit indhold ved at dele og like. At have mange fans behøves ikke at betyde noget som helst brandmæssigt eller salgsmæssigt, hvis de er opnåede på tomme like-kampagner og ikke er båret af relevant indhold eller aktivitet. Vh Janne

  2. Mads Phikamphon når man ser på Bevco.dk som topper din liste, med både flest likes og kortest tid på Facebook. Så skiller den sig ud fra de andre på flere måder: Prøv at sammenligne det her http://www.facebook.com/Bevco.dk/likes med det her http://www.facebook.com/vinelskere/likes

    Umiddelbart får jeg den mistanke at Bevco enten har købt sine fans via en “admefast” service af en eller anden art

    http://madsgormlarsen.dk/2013/02/05/facebook-likes/

    eller de har kørt en konkurrence hvor man kunne vinde noget sprut. Jeg hælder nu mest til det første. 

    Er der nogen her i gruppen som har et godt tip til hvordan man finder ud om om en side har købt sine fans?

    /Mads Gorm 

    PS velkommen i gruppen – fedt at du deler;)

  3. Hej Mads og Mads – helt enig med MGL i, at det ligner en tom like-kampagne. Når få “taler om” er den ugentlige rækkevidde sandsynligvis også ganske lav. Jeg tror ikke, man kan finde ud af, om det er købe-fans, men som du selv har vist, er der mange indikatorer på Bevco har købt. Hvad siger du +hanstosti?

  4. Spændende tanker – og jeg er helt enig Janne. Det er engagement og ikke antallet af likes der tæller.

    Men samtidigt skal man jo ikke glemme det social proof der ligger i at have mange likes. Har man 1000+ likes, så er det nu engang nemmere at få flere rigtige likes end hvis man kun har 20-30 likes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *