Jeg ved godt, at det er smart mange gange, at man som annoncør kan målrette sine annoncer i Google, men det er tæt på at være skummelt når jeg flere uger efter, at jeg har været inde på en side, møder en annonce som denne her.

Det kan gøres elegant og så kan det gøres på denne her måde.

Jeg havde klikket på et link til Forbes og så kommer den her på sort baggrund som en stopklods før jeg kan komme videre. Det virker ikke positivt på mig – hvad siger I andre – virker lortet?

Hi, I’m Lise Halskov

17 Comments

  1. Jeg har hørt at op til 70% af kunder køber efterfølgende – så du er blandt de 30% 🙂

    Jeg synes det er mega spændende område, som jeg tror afhænger meget af personer /situationer /varetype og jeg tror de annoncører der rammer den rigtige kombi vil få stor succes

  2. Jeg er ikke helt med på, præcis hvad gangen i det har været. Har du været i gang med en købsproces på Forbes. Forladt siden uden at købe eller tømme din indkøbskurv. Nogle dage/uger senere genbesøger du så forbes og mødes af ovenstående? 

  3. Jeg formoder der er tale om remarketing ifm. Google Adwords, dvs. at du på et tidligere tidspunkt har besøgt Lomax uden at afslutte købet og vha. Adwords er du så blevet gjort opmærksom på det, fordi Lomax udnytter denne mulighed for markedsføring

  4. Elisabeth Kjær Tejlmand  Det er foregået nøjagtigt som Kurt Moskjær Andersen  beskriver det. Metoden er helt ok, det er bare første gang jeg har mødt den, hvor den virker så personlig, at jeg bliver mindet om, at jeg næsten har færdiggjort et køb. Det er det, jeg egentlig ikke er sikker på, at jeg bryder mig om.

     Normalt så vil man opleve at man lige pludselig ser rigtig mange reklamer fra lige nøjagtig de butikker, man har besøgt og muligvis været i gang med at lægge et køb hos. 

  5. Søren Mortensen G+ driller, så jeg var nødt til at gå på GMail for at læse din kommentar… Du har helt ret – det er super spændende område. Jeg tror bare, at nogle annoncører kommer til at afprøve grænsen for, hvornår det er god service og hvornår det føles anmassende og overvågende. 

  6. Elisabeth Kjær Tejlmand Jeg synes, der er flere ting, der kikser i måden de gør det på. For det første er det næsten 2 uger siden, jeg var på sitet, og for det andet kom annoncen op som en helskærms-“blokering” før jeg kunne komme videre ind på det site, jeg havde valgt. Det er lige over stregen for mig. Det er set gjort som en annonce ude i højre margen af et site – det er lidt mere diskret, synes jeg

  7. Det er helt sikkert ikke Lomax, der styrer hvordan annoncerne vises inde på Forbes, så det er Forbes du skal tage den med. Resten er jo bare et simpelt regnestykke: Hvor mange kan vi tåle at irritere kontra hvor mange ekstra kroner giver det. Jeg er sikker på at Nikolaj Bomann Mertz har lavet den beregning.

    Er dog enig i dine øvrige betragtninger omkring at der bliver afprøver grænser, og det vil helt sikkert kun blive vildere og vildere de næste par år 🙂

  8. Jeg ville heller ikke bryde mig om at få det vist som du gjorde, Lise Halskov og desværre kan afsenderen af reklamen (i dette tilfælde Lomax) blive målet for ens irritation. Selvom annoncøren kan fastsætte højde og bredde for reklamen, kan de ikke gardere sig mod at det bliver vist som hos Forbes, medmindre de aktivt fravælger det pågældende site

  9. Zalando viser sågar de varer du kiggede på – og selv +lokalebasen blev ved med at minde mig om at jeg havde kigget på kontor i Sorø 😉 det virker det skidt – vi er selv i gang med en stor test af netop Remarketing 🙂

  10. Zalando har jeg set før – det virker meget smart, at de viser de varer, du har været inde og kigge på. Det giver et (falsk?) billede af, at det, du har kigget på er så meget på mode, at du hellere må skynde dig ind og købe det!

  11. #remarketing og #brandstalking er vist fætter og kusine.

    Remarketing som den rare sjove fætter, der er kommet for at hjælpe.

    Brandstalking som jeg tillader mig at kalde det +lomax laver er så den snigende, ugehagelige kusine, der ser på en med sorte øjne og ser ud som om hun er ude tage din sjæl, dine penge og din førstefødte.

    Det ene er ok, men hvis man overdriver får man det andet…

  12. I har helt ret i at det er en del af en remarketing kampagne. Lomax har valgt at vise en reminder til dem som har haft vare i kurven, men ikke gennemført ordren.

    De fleste opfatter det heldigvis som god service at Lomax faktisk gemmer deres kurv, så når/hvis de kommer tilbage er nemt at lave ordren.

    Er dog enig i at det er en uheldig måde Forbes har valgt at vise annoncen. Har selv lige besøgt Forbes fra et link op Twitter, og der møder man denne side: http://www.forbes.com/fdc/welcome_mjx.shtml som viser adsense.

  13. Det er kedeligt at Forbes viser den sådan, men som sagt er vi desværre ikke herre over det. Vil undersøge om vi kan udelukke den fra Google remarketing.

    Det er et skridt i de gamle tryk mediers dødssejllads. http://www.b.dk er også begyndt med fuldskærms annoncer når man linker til en artikel, jeg er sikker på det ikke er nogen god vej at gå!

    Vi er meget opmærksomhed på den “big brother” effekt remarketing kan have på nogen, hvorfor vi også holder teksten informativ/som en service, frem for pushy og råbe “køb nu, køb nu”.

    Men vi ved at reklamerne ikke forsvinder og personligt vil jeg hellere se relevante reklamer – og måske i sidste ende færre af dem, fordi de virker bedre – end ligegyldigt masse spam.

  14. Tak, Michael Thingmand fordi du melder dig med en kommentar. Som andre også har kommenteret, så har jeg forstået nu, at det ikke er jer, der bestemmer placeringen.

    Jeg er helt enig i, at det er rarere at se relevante reklamer i stedet for alt muligt andet.

    Det bliver helt sikkert spændende at se fremover i mediebilledet, hvordan grænsen for “stalker” og service bliver forvaltet.

    Jeg er i øvrigt også meget enig i, at B.dk’s og Forbes’ måde at vise reklamerne på er en anelse desperat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *