#Børsen  har skrevet om de danske superpinnere på #pinterest  – men er det bare mig, der synes det er en spøjs opgørelse? Kvantiteten over fx hvor mange followers, pinnerne har? #dkmedier   #danskerepåpinterest   #somedk  

http://borsen.dk/nyheder/medier/artikel/1/268632/her_er_de_danske_super-pinnere.html?utm_source=all_rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss_feed

Hi, I’m Munter Marie-Louise

29 Comments

  1. Det fastholder i hvert fald illusionen om, at direktionen opfatter social succes som et spørgsmål om antal likes, followers og pins. Eller også taler Børsen ned til deres læsere… En kombi er også mulig.

  2. Et eller andet skulle de jo måle på – men det er generelt rimelig dårlig journalistik blot at bygge det hele på kvantitet.

    Der er dog et par af dem de nævner som gør det rigtig godt og med tiden tror jeg at folk nok skal få øjnene op for at pinne.

    Jeg glæder mig til vi ser de første rigtige successer hvor virksomheder pinner produkter med priser – og så en statistik på konverteringsraten, for dét er noget de har fundet ud af “overthere” 😉

  3. Men er der forretning i det, Munter Marie-Louise? Tror du ikke, at det indhold du genererer her på kanalen, på dit website og din blog skaber mere værdi, hvis vi skal tale kroner og ører, og ikke “bare” followers og trafiktal?

  4. Jeg er ikke der (endnu), hvor social media er blevet social business for missdesign says – men for nu at tage Irene Turner-eksemplet, så laver hun big money på pinterest alene. Betalte pins. Sponsored stories. Paid content. 

  5. Mikael Rieck Kousgaard – jeg hørte podcast med Amy Porterfield forleden hvor det blev nævnt (med et par eksempler) … Jeg skal lige prøve at genlytte og se om jeg kan finde disse.

    Men tror at hende som Munter Marie-Louise nævner er ret interessant 🙂

  6. Munter Marie-Louise Så hun for penge for at lægge pins ud, på samme måde som en med mange followers på Twitter kan få penge for et Tweet? Det er selvfølgelig en fin model, men det var lidt en mere direkte indtægtskilde jeg gerne ville finde.

  7. Ja, jeg tror bestemt også, at der findes (få) eksempler på brugere der kan skabe omsætning via Pinterest, men min pointe var blot, at med begrænsede ressourcer (tid og kr.) til at vedligeholde en troværdig tilstedeværelse på digitale platforme, bør Pinterest i min optik ikke være hverken første, anden eller tredjevalg for langt de fleste virksomheder.

  8. Filip Rasmussen hvis man har en webshop og produkter til salg, så vil jeg nu stadig mene, at der er god grund til at pinne ind til den – og skabe trafik den vej. Der er mange af de danske brands, som er på Pinterest – men ikke særligt imponerende ift followers osv. Mener at ham-hvis-navn-jeg-har-glemt-men-jeg-ved-at-Thomas Bigum-kender-fra-Ecco skulle svare i en tråd om samme emne ovre på FB, så måske skal jeg se, hvad deres erfaringer er – dér? 😉 

  9. Munter Marie-Louise I så fald er det ikke på grund af den artikel 🙂 Der er ingen tvivl om at Pinterest kan være en kanal. Jeg er bare nysgerrig efter hvor på “vigtighedsrangstien” den skal ligge. Så længe der mangler data for den økonomiske vinkel, så mener jeg ikke det kan forsvares at have den særlig højt. Jeg håber dog meget at nogen har de data og har delt (eller vil dele) dem.

  10. Det kommer vel også meget an på målgruppen, om Pinterest er en god ide. Er man indenfor en af de segmenter, der har et kvindeligt publikum, og det er muligt at gøre det visuelt, så tror jeg, at der er gode muligheder. Og som Munter Marie-Louise siger, hvis det giver trafik, så er det da især værd at bruge tid på.  Hende her http://www.pinterest.com/MelanieDuncan7/ er populær på Pinterest – hun underviser i det, men jeg kan ikke sige, om hun tjener penge på det.

  11. Lise Halskov Trafik for trafikkens skyld er da ikke positivt. Den skal give et afkast i en eller anden form for at have værdi. At det så kan være andre ting en penge er jeg helt med på. Det kræver blot at der bliver målt på det.

    Hvis man kun ønsker “trafik”, så kan du hurtigt købe 1 million hits for $5 🙂

  12. Martin Bengaard Vil se om jeg får tid til det. Kan bare ikke lade være med at tænke, at hvis det virkelig er så svært at finde nogen som beviseligt tjener penge på det udover ved at undervise andre (lidt som at sælge varm luft), så vil Pinterest stadig ligge meget langt nede på min liste over anbefalinger når folk skal drive forretning. Det i sig selv er dog også meget værdifuld viden.

  13. Brian Brandt ja, jeg husker godt, at der DENGANG ikke var det store salg i det – og der kommer den danske begræsning jo også ind i billedet. Jeg har desværre ikke tid til at gå ind i videre research omkring eksempler fra nogen, der TJENER penge – mener at der er et dansk skatermærke, som klarer sig godt – også her må Thomas Bigum på banen! Hallooo, Thomas! Ser vi dig på G+ snart? 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *