#Børsen har skrevet om de danske superpinnere på #pinterest – men er det bare mig, der synes det er en spøjs…
#Børsen har skrevet om de danske superpinnere på #pinterest – men er det bare mig, der synes det er en spøjs opgørelse? Kvantiteten over fx hvor mange followers, pinnerne har? #dkmedier #danskerepåpinterest #somedk
Det fastholder i hvert fald illusionen om, at direktionen opfatter social succes som et spørgsmål om antal likes, followers og pins. Eller også taler Børsen ned til deres læsere… En kombi er også mulig.
Et eller andet skulle de jo måle på – men det er generelt rimelig dårlig journalistik blot at bygge det hele på kvantitet.
Der er dog et par af dem de nævner som gør det rigtig godt og med tiden tror jeg at folk nok skal få øjnene op for at pinne.
Jeg glæder mig til vi ser de første rigtige successer hvor virksomheder pinner produkter med priser – og så en statistik på konverteringsraten, for dét er noget de har fundet ud af “overthere” 😉
Det fastholder også illusionen om, at Pinterest er et medie, der giver mening at bruge tid på som virksomhed 😉
Martin Bengaard Har du evt. link til nogle af dem “overthere” som har haft økonomisk succes med deres pinning? Kunne være super spændende at læse.
Jeg ville nok også have valgt antal followers som udgangspunkt i stedet for antal pins, hvis der endelig skulle være en slags metric at gå efter.. Spøjst ..
Mikael Rieck Kousgaard – jeg var på #blogtournyc med Irene Turner (ikke på G+), som på Pinterests har +4 mio followers og tjener penge på at lægge pins ud! Hun kan ses her: http://www.pinterest.com/ireneturner8/
For min egen blogs vedkommende (missdesign says – http://www.missdesignsays.com – er Pinterest trafikkilde nr. 2 ind til bloggen – det fastholder i hvert fald også MIN illusion om, at Pinterest er et godt medie at være på. Jeg har dog ‘kun’ 1900 followers!
Tror også at Lone fra Kind By Nature har gode tal på konvertering til salg – mener at have læst et interview engang. Hun kan følges på http://www.pinterest.com/Lone/ og har over 10.000 followers
Men er der forretning i det, Munter Marie-Louise? Tror du ikke, at det indhold du genererer her på kanalen, på dit website og din blog skaber mere værdi, hvis vi skal tale kroner og ører, og ikke “bare” followers og trafiktal?
Jeg er ikke der (endnu), hvor social media er blevet social business for missdesign says – men for nu at tage Irene Turner-eksemplet, så laver hun big money på pinterest alene. Betalte pins. Sponsored stories. Paid content.
Mikael Rieck Kousgaard – jeg hørte podcast med Amy Porterfield forleden hvor det blev nævnt (med et par eksempler) … Jeg skal lige prøve at genlytte og se om jeg kan finde disse.
Men tror at hende som Munter Marie-Louise nævner er ret interessant 🙂
Munter Marie-Louise Så hun for penge for at lægge pins ud, på samme måde som en med mange followers på Twitter kan få penge for et Tweet? Det er selvfølgelig en fin model, men det var lidt en mere direkte indtægtskilde jeg gerne ville finde.
Martin Bengaard Tak. Hvis der er nogen der har konverteringsdata på deres Pinterest trafik, så er det absolut interessant.
Ja, jeg tror bestemt også, at der findes (få) eksempler på brugere der kan skabe omsætning via Pinterest, men min pointe var blot, at med begrænsede ressourcer (tid og kr.) til at vedligeholde en troværdig tilstedeværelse på digitale platforme, bør Pinterest i min optik ikke være hverken første, anden eller tredjevalg for langt de fleste virksomheder.
Ved ikke om der ligger nogle gode cases i denne? http://www.entrepreneur.com/slideshow/228181
Desværre. Det er mest “show slides” 🙂
Filip Rasmussen hvis man har en webshop og produkter til salg, så vil jeg nu stadig mene, at der er god grund til at pinne ind til den – og skabe trafik den vej. Der er mange af de danske brands, som er på Pinterest – men ikke særligt imponerende ift followers osv. Mener at ham-hvis-navn-jeg-har-glemt-men-jeg-ved-at-Thomas Bigum-kender-fra-Ecco skulle svare i en tråd om samme emne ovre på FB, så måske skal jeg se, hvad deres erfaringer er – dér? 😉
Munter Marie-Louise Men hvis man ikke måler på det, så er det vel gætværk om det er tiden værd? Trafik i sig selv er jo en udgift.
Der er vel også god SEO i det? http://searchenginewatch.com/article/2175367/Why-Your-SEO-Social-Strategy-Should-Include-Pinterest
Munter Marie-Louise I så fald er det ikke på grund af den artikel 🙂 Der er ingen tvivl om at Pinterest kan være en kanal. Jeg er bare nysgerrig efter hvor på “vigtighedsrangstien” den skal ligge. Så længe der mangler data for den økonomiske vinkel, så mener jeg ikke det kan forsvares at have den særlig højt. Jeg håber dog meget at nogen har de data og har delt (eller vil dele) dem.
Lad os håbe. Nogen MÅ jo vide, at/om det virker ?
Det kommer vel også meget an på målgruppen, om Pinterest er en god ide. Er man indenfor en af de segmenter, der har et kvindeligt publikum, og det er muligt at gøre det visuelt, så tror jeg, at der er gode muligheder. Og som Munter Marie-Louise siger, hvis det giver trafik, så er det da især værd at bruge tid på. Hende her http://www.pinterest.com/MelanieDuncan7/ er populær på Pinterest – hun underviser i det, men jeg kan ikke sige, om hun tjener penge på det.
Lise Halskov Trafik for trafikkens skyld er da ikke positivt. Den skal give et afkast i en eller anden form for at have værdi. At det så kan være andre ting en penge er jeg helt med på. Det kræver blot at der bliver målt på det.
Hvis man kun ønsker “trafik”, så kan du hurtigt købe 1 million hits for $5 🙂
Kig på Melanie Duncan som Lise Halskov skriver – eller hør hende sammen med Amy Porterfield her: http://www.amyporterfield.com/15
🙂
Martin Bengaard Vil se om jeg får tid til det. Kan bare ikke lade være med at tænke, at hvis det virkelig er så svært at finde nogen som beviseligt tjener penge på det udover ved at undervise andre (lidt som at sælge varm luft), så vil Pinterest stadig ligge meget langt nede på min liste over anbefalinger når folk skal drive forretning. Det i sig selv er dog også meget værdifuld viden.
Munter Marie-Louise , Det var mig der interviewede Lone fra Kind By Nature. Og på trods af over 8000 followers på det tidspunkt, så var der ikke ret meget salg i hendes webshop. Hvilket egentlig overraskede mig. Dog er de fleste af hendes followers jo også engelske, og hendes site var henvendt til danskere…
Du kan læse interviewet her:
http://clickstarter.dk/artikler/interview-lone-pinterest-835
Det er vel mest vis man har followers der Re-pinner af ens egne indhold der er interessant, da det jo kan give en hel del trafik
Brian Brandt ja, jeg husker godt, at der DENGANG ikke var det store salg i det – og der kommer den danske begræsning jo også ind i billedet. Jeg har desværre ikke tid til at gå ind i videre research omkring eksempler fra nogen, der TJENER penge – mener at der er et dansk skatermærke, som klarer sig godt – også her må Thomas Bigum på banen! Hallooo, Thomas! Ser vi dig på G+ snart? 😛
Thomas Bigum udtaler sig faktisk (ikke som ekspert, men denne gang som konsulent ;)) om #pinterest i den aktuelle nyhed om, at Pinterest kommer i dansk version: http://mediawatch.dk/Medienyt/article6138147.ece